آشنایی با راهبند اتوماتیک پارکینگ

راهبند اتوماتیک پارکینگ نوعی تجهیزات راهداری است که در پروژه های عمرانی در حمل ورود و خروج وسایل نقلیه و همچنین در ورودی پارکینگ ها نصب می شود.

[(bold)| راهبند اتوماتیک پارکینگ ]

[(a)|راهبند اتوماتیک پارکینگ|/راهبند-اتوماتیک-پارکینگ] نوعی تجهیزات راهداری است که در پروژه های عمرانی در حمل ورود و خروج وسایل نقلیه و همچنین در ورودی پارکینگ ها نصب می شود. به واسطه این راهبندهای اتوماتیک، عبور و مرور وسایل نقلیه به سادگی قابل کنترل است. راهبندهای اتوماتیک پارکینگ از نظر ساختاری بسیار ساده هستند اما از لحاظ کاربردی اهمیت زیادی برای معابر دارند. مجتمع های مسکونی بزرگ و پارکینگ ساختمان های تجاری و پزشکی به نصب راهبند اتوماتیک پارکینگ نیاز دارند. به این ترتیب از ورود افراد متفرقه به داخل ساختمان جلوگیری می گردد.


[(img)|1028202148641001B]


راهبند اتوماتیک پارکینگ برای آن دسته از ساختمان های مسکونی که فضای محدودتری از لحاظ پارکینگ خودروها دارند و به صورت اشتراکی از برخی خدمات استفاده می کنند، مناسب است؛ با نصب این راهبندها در محل ورود پارکینگ، سایر افرادی که در مجتمع ساکن نیستند قادر نخواهند بود خودروی خود را در محل مخصوص پارکینگ واحدهای مسکونی پارک کنند. انواع راهبند اتوماتیک پارکینگ مطابق با استانداردهای صنعتی تولید می شوند و حداکثر ایمنی و کیفیت را برای کاربران فراهم می سازند.

[(bold)| تعریف راهبند اتوماتیک پارکینگ، انواع راهبند و موارد کاربرد آنها]

یک راهبند اتوماتیک پارکینگ عبارت است از یک وسیله اهرم مانند هوشمند برقی که توسط ریموت های کنترل، باز و بسته می شود؛ این اهرم که نقش مسدود یا باز کردن راه عبور و مرور خودروها و وسایل نقلیه را بر عهده دارد به صورت کاملاً برقی و از طریق عملکرد موتور الکتریکی عمل می کند. راهبند اتوماتیک پارکینگ در انواع متفاوت تولید شده اند و هر یک از مدل های آن برای نوع ویژه ای از کاربری مناسب هستند.

مهم ترین موارد کاربردی که برای انواع راهبند اتوماتیک پارکینگ بیان شده است شامل نصب این تجهیزات در محل ورودی پارکینگ ها است. پارکینگ های خودرو در محوطه های صنعتی وسیع، کارخانه ها، مجتمع های مسکونی، قرارگاه های نظامی، مکان های حفاظت شده، سازمان ها و ...، مهم ترین موارد کاربردی این راهبندها هستند. البته از انواع راهبند اتوماتیک برای نصب در ورودی ساختمان های اداری با وسعت کوچکتر نیز استفاده می شود.

آنچه در مورد انتخاب و نصب انواع [(a)|راهبند اتوماتیک پارکینگ|/راهبند-اتوماتیک-پارکینگ] برای مکان های مختلف اهمیت دارد، متناسب بودن ابعاد راهبند با فضای ورودی پارکینگ است. خوشبختانه انواع راهبند اتوماتیک که در بازار موجود هستند استاندارد بوده و می توان یک نوع از آن را انتخاب کرد که با محوطه مورد نظر سازگاری داشته باشد.

گاهی در برخی موارد ممکن است این مسأله وجود داشته باشد که اندازه طول ورودی یک پارکینگ بسیار بزرگ تر از طول راهبند اتوماتیک پارکینگ است. در این موارد اگر این تفاوت اندازه، بیشتر از 2 برابر طول راهبند باشد باید از دو بازوی متحرک اتوماتیک برای ورودی پارکینگ استفاده شود. به این صورت دو بازوی راهبند اتوماتیک در محل ورودی نصب می شود که به صورت همزمان باز و بسته می شوند. البته برای روشن شدن بهتر این موضوع، انواع این تجهیزات را در ادامه مطلب بررسی خواهیم کرد.


[(img)|1028203148641001B]


محصولات مرتبط

شرکت اشل عرضه کننده مدرنترین تجهیزات دربهای اتوماتیک و دوربینهای مدار بسته ، به پشتوانه 21سال فعالیت درخشان در بازار ایران ، شرح خدمات و زمینه‌های فعالیت خود را به شرح زیر ارائه می نمایدشرکت اشل عرضه کننده مدرنترین تجهیزات دربهای اتوماتیک و دوربینهای مدار بسته

مشاهده محصولات

آخرین مقاله‌ها

برای دریافت مشاوره و بازدید رایگان تماس بگیرید

نیاز به راهنمایی دارید؟

میتوانید با شماره ی زیر تماس بگیرید تا با ما در ارتباط باشید

تماس با ما

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

میتوانید در صفحه زیر درباره شرکت اشل اطلاعات بیشتر بدست بیارید

درباره ما