در سال های اخیر درب اتوماتیک شیشه ای بسیار در کشور رایج شده و طرفداران بسیاری را جذب کرده اند. البته صنعت طراحی و ساخت درب اتوماتیک نیز در ایران رشد و توسعه خوبی داشته و کمپانی های بزرگ و باتجربه امروزه در این حوزه فعال هستند. از دلایل مهم محبوبیت درب های اتوماتیک می توان به ویژگی هایی نظیر سهولت در باز و بسته کردن درب، برخورداری از ریموت جهت کنترل از راه دور، برخورداری از استحکام بسیار بالا و... اشاره کرد.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای همانند تجهیزات برقی و الکترونیکی دیگر به سرویس، نگهداری و تعمیرات نیاز دارند. به دلیل حساس بودن تجهیزات درب های اتوماتیک شیشه ای و به خصوص موتور آن ها، لازم است سرویس و تعمیرات آن ها توسط افراد باتجربه و متخصص انجام گیرد. البته لازم به ذکر است که امروزه انواع مختلفی از درب های اتوماتیک شیشه ای در بازار وجود دارند که هر کدام از مشخصات فنی و ویژگی های خاصی برخوردار هستند و بر همین اساس نحوه سرویس و تعمیرات آن ها نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارد.

در رابطه با چگونگی و نحوه تعمیر انواع درب اتوماتیک شیشه ای باید گفت که عوامل و فاکتور های مختلفی باید مد نظر قرار گیرند. از جمله مهم ترین این فاکتور ها و معیار ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مکانیسم درب های اتوماتیک یا به عبارت دیگر کشویی، دوار و یا لولایی بودن آن ها

نوع موتور و مشخصات فنی آن

برند و کمپانی تولید کننده درب اتوماتیک

نوع تجهیزات و قطعات بکار رفته در نصب درب اتوماتیک شیشه ای

تمامی این فاکتور ها در چگونگی و نحوه تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای تاثیر گذار می باشند. به طور مثال برخی تجهیزات و قطعات در انواع درب های اتوماتیک با یکدیگر تفاوت داشته و نحوه تعمیر و شرایط تعویض آن ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند.


برای آشنایی با درب سریع صنعتی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای

همواره در اثر استفاده پی در پی و طولانی مدت از انواع درب اتوماتیک شیشه ای امکان خراب شدن و همچنین کاهش سرعت عملکرد درب اتوماتیک وجود خواهد داشت. خرابی و اختلال در عملکرد درب های اتوماتیک شیشه ای دلایل مختلفی دارد که باید شناسایی شوند. عیب یابی مهم ترین و اولین قدم برای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای به شمار می آید و در صورتی که عیب یابی به درستی انجام نگیرد، امکان آسیب دیدن دیگر بخش های سالم درب اتوماتیک نیز وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است که عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای باید توسط تکنسین با تجربه و ماهر انجام گیرد و البته راهکار هایی نیز قبل از درخواست از تکنسین برای عیب یابی وجود دارد که انجام آن ها توصیه می شود:

اطمینان حاصل نمودن از روشن بودن سنسور و عدم وجود مانع در مسیر حرکت درب اتوماتیک

بررسی عملکرد صحیح ریموت کنترل و باتری

اطمینان حاصل کردن از شارژ شدن باتری پشتیبان

در صورت عدم باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای بهتر است دکمه پاور اپراتور را 15 ثانیه نگه داشته تا خاموش شده و سپس اقدام به روشن کردن آن کرد.

در صورت وجود هر گونه نقص و اختلال در موارد ذکر شده بهتر است با شرکت خدمات حفاظتی اشل ارتباط گرفته و از آن ها درخواست تکنسین تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای نمایید.

منظور از اپراتور در درب های اتوماتیک شیشه ای عبارتند از:

موتور

برد

کنترل باکس

هنگر

تسمه

و...

البته لازم به ذکر است مدل های مختلفی از اپراتور درب اتوماتیک وجود دارد که هر کدام از نظر تجهیزات و نحوه نصب بر روی درب های اتوماتیک دارای تفاوت هایی هستند.

مطالعه بیشتر: درب اتوماتیک کرکره ای

نحوه تعمیر بخش های مختلف درب اتوماتیک شیشه ای

در رابطه با نحوه تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای لازم است این نکته را ذکر کنیم که درب های اتوماتیک برای تعمیر به بخش های مختلفی تقسیم می شوند که پس از عیب یابی تنها باید بخش دارای عیب تعمیر و سرویس شود. از جمله مهم ترین بخش های درب اتوماتیک برای تعمیر می توان به بخش های زیر اشاره کرد:

کنترل باکس

موتور

چشمی درب اتوماتیک

ریموت

ریل و کاور

تعمیر کنترل باکس

یکی از مهم ترین قسمت ها در درب اتوماتیک کنترل باکس به شمار می آید که به عنوان مغز و اتاق فرمان درب اتوماتیک شیشه ای نیز شناخته می شود. کنترل باکس در نحوه باز و بسته شدن درب اتوماتیک بسیار تاثیر گذار بوده و تا حدود زیادی عملکرد ناصحیح درب اتوماتیک در هنگام حرکت مربوط به کنترل باکس می باشد. زمانی که تکنسین تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای اقدام به بررسی و تعمیر کنترل باکس می نماید، باید دوباره آن را برنامه ریزی کند زیرا تنظیمات قبلی آن در اثر ریست همگی از بین می روند. البته لازم به ذکر است که ریست شدن کنترل باکس موجب افت ولتاژ دستگاه نیز می شود.




تعمیر موتور درب اتوماتیک

امروزه انواع مختلفی از موتور ها برای درب های اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد و مدل و مشخصات فنی موتور تا حدود زیادی وابسته به نوع درب اتوماتیک و همچنین اندازه درب است. انواع مختلف موتور دارای مشخصات فنی و ویژگی های خاصی هستند و به همین دلیل نیز تعمیرات آن ها اغلب با یکدیگر تفاوت دارد. یک تکنسین باتجربه و ماهر همواره شناخت کافی از انواع موتور های درب اتوماتیک داشته و می تواند با استفاده از تجهیزات و دانش خود اقدام به رفع عیوب موتور و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای نماید.

تعمیر چشمی درب اتوماتیک

شاید به جرات بتوان گفت یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین قطعات انواع درب اتوماتیک چشمی می باشد. معمولا تکنسین ها در هنگام تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای اقدام به بررسی عملکرد چشمی درب اتوماتیک نموده تا از عملکرد صحیح چشمی درب اتوماتیک اطمینان حاصل نمایند. از جمله مهم ترین موارد اختلال و نقص در عملکرد چشمی می توان به کثیف شدن آن و یا قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید اشاره کرد. در صورت خرابی و اختلال در چشمی درب اتوماتیک شیشه ای همواره امکان باز شدن درب هنگام ورود وجود داشته اما پس از ورود درب بسته نمی شود. در این موارد تکنسین تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای اقدام به بررسی فتوسل در چشمی درب اتوماتیک نموده و اقدام به تعمیر و یا تعویض چشمی درب اتوماتیک می نماید.

تعمیر ریموت کنترل درب اتوماتیک

وظیفه ریموت، باز و بسته کردن درب اتوماتیک از راه دور می باشد و به عبارت دیگر کنترل از راه دور درب اتوماتیک با استفاده از ریموت انجام می گیرد. به دلایل مختلف نظیر قرار گرفتن در مقابل آفتاب امکان خرابی ریموت بسیار زیاد بوده و برای شناسایی و رفع خرابی در ریموت همواره نیاز به تعمیر ریموت درب اتوماتیک شیشه ای توسط تکنسین تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای می باشد. از مهم ترین دلایل خرابی ریموت می توان به اختلال و نقص در اتصالات برقی و همچنین پاک شدن حافظه ریموت می باشد.

تعمیر ریل و کاور

به طور کلی در ریل و کاور درب اتوماتیک شیشه ای خرابی و نقص رخ نمی دهد و نرخ خرابی آن ها بسیار کم است. البته کارشناسان و متخصصان تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای توصیه می کنند به دلیل سایش در طول زمان نیاز است هر چند سال یکبار نسبت به تعویض ریل و کاور اقدام نمود.

سرویس درب اتوماتیک شیشه ای

همواره در صورت خرابی قطعات و تجهیزات انواع درب اتوماتیک، بسته به علت خرابی و تجهیزاتی که دچار مشکل شده اند، گاها هزینه های زیادی برای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای و سرویس درب اتوماتیک باید پرداخت کرد زیرا در بسیاری از موارد برخی تجهیزات و قطعات قابل تعمیر نبوده و نیاز به تعویض آن ها با نمونه های جدید است. کارشناسان معتقدند یکی از بهترین راه های پیشگیری از خرابی و نقش قطعات و تجهیزات درب های اتوماتیک، سرویس درب اتوماتیک شش ماهه و یا سالانه آن ها می باشد. با پرداخت مبالغ بسیار کم و سرویس درب اتوماتیک شیشه ای می توان از بسیاری از خرابی ها و نقش ها پیشگیری کرده و عمر درب های اتوماتیک شیشه ای را افزایش داد.




تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای




تعمیر انواع درب های اتوماتیک

تعمیر انواع درب های اتوماتیک یکی از خدماتی است که امروزه به وسیله شرکت خدمات حفاظتی اِشل به طور گسترده در حال اجرا می باشد. مجموعه اِشل با پشتوانۀ بالغ بر دو دهه فعالیت تخصصی و برخورداری از کادر مجرب آماده ارائه هرگونه خدمات در زمینه نصب و تعمیر انواع درب های اتوماتیک و درب های برقی می باشد.


نکات مهم در تعمیر درب اتوماتیک

امروزه تمامی مراکز مسکونی، اداری، صنعتی، تجاری، تفریحی و ... مجهز به درب های اتوماتیک برقی هستند. اما درب های اتوماتیک نیز مثل تمامی وسایل برقی دارای عمر مفید خاص خود می باشند و پس از یک دورۀ زمانی خاص نیاز به یک سری سرویس های دوره ای و تعمیر و نگهداری پیدا می کنند که از عهدۀ واحدهای تأسیساتی و فنی خود مجتمع ها نیز خارج است. 

تعمیر این درب های اتوماتیک از جمله خدماتی است که ما در مجموعۀ خدمات حفاظتی اشل به کمک بهترین تعمیرکاران و جدیدترین تجهیزات و لوازم یدکی انجام می‌دهیم.

هم اینک تعمیرکاران و سرویس کاران شرکت خدمات حفاظتی اشل با پشت سر گذاشتن دوره ها و آموزش های تخصصی مرتبط با تعمیر درب های اتوماتیک در کمترین زمان ممکن آماده ارائه خدمات به تمامی مشتریان و متقاضیان هستند.

یکی از مشکلاتی که در شرایط اقتصادی امروز جامعه بیش از پیش نمود پیدا کرده، بحث دستیابی و امکان خرید تجهیزات و لوازم یدکی اصلی و با کیفیت می باشد. در این زمینه شرکت ‌خدمات حفاظتی اشل آماده تأمین قطعات اصلی با گارانتی ویژه به متقاضیان محترم می باشد. 

مطلب پیشنهادی: درب سریع اتوماتیک

شرکت ارائه دهنده خدمات نصب و تعمیر درب اتوماتیک اشل

برای خدماتی نظیر سرویس، نصب و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای لازم است شرکت های معتبر و باتجربه فعال در این زمینه را شناسایی کرده و از آن ها درخواست تکنسین برای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای نمود. شرکت خدمات حفاظتی اشل یکی از معتبرترین و باتجربه ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات سرویس، نصب و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای می باشد. کارشناسان و متخصصان تیم فنی مهندسی اشل با انواع درب های اتوماتیک و تجهیزات آن ها آشنا بوده و به راحتی می توانند آن ها را عیب یابی و تعمیر نمایند.

شرکت خدمات حفاظتی اشل علاوه بر ارائه خدماتی نظیر سرویس و تعمیر انواع درب اتوماتیک شیشه ای، خدمات پس از فروش انواع درب های اتوماتیک را نیز با بهترین قیمت ها و کیفیت تضمینی به متقاضیان و خریداران ارائه می نماید.

تعمیرات انواع درب های اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک از هر نوعی که باشند، معمولا یک موهبت بزرگ محسوب می‌شوند. این درب‌ها ممکن است روی پارکینگ نصب شوند تا به شما کمک کنند بدون پیاده‌شدن از خودرو به پارکینگ بروید و یا از آن بیرون بیایید. همچنین ممکن است برای عبور و مرور روزانه، قسمت‌های مختلف بیمارستان‌ها و سازمان‌ها را از هم جدا کنند. فرقی نمی‌کند این درب‌ها از چه نوعی باشند و در کجا نصب شوند، همه آنها معمولا نیاز به رسیدگی منظم و تعمیر گاه‌به‌گاه دارند. تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ، تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی و تعمیر انواع درب های برقی چیزی است که نمی‌توانید از آن فرارکنید. پس بهتر است اطلاعاتی را در مورد آن کسب کنید تا تعمیر را به شیوه صحیح و با کمترین هزینه انجام دهید.  

علاوه بر این، برای این‌که کمتر نیاز به تعمیر انواع درب اتوماتیک پیدا کنید لازم است برخی اطلاعات را درباره انواع درب‌های اتوماتیک، شیوه نگهداری از آنها، رسیدگی دوره‌ای،  قطعاتی که معمولا نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند و برخی مسائل مربوطه کسب کنید. این مقاله به این منظور نوشته شده است و سعی دارد که هر آن‌چه را درباره تعمیرات انواع درب های اتوماتیک نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد. 

تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا طیف وسیعی از اطلاعات را درباره  تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای و غیر شیشه‌ای به دست بیاورید. 

برای آشنایی با نصب و تعمیر درب اتوماتیک بازویی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

تعمیر درب اتوماتیک

به زبان ساده، سیستم‌های درب اتوماتیک، سیستم‌هایی هستند که درب‌ها را به طور خودکار باز می‌کنند. به عبارت دیگر نیازی نیست درب با فشار دست باز شود. این کار معمولاً با تشخیص نزدیک‌شدن فرد انجام می‌شود، اما گزینه‌های دیگری نیز برای باز و بسته‌شدن درب وجود دارد. درب‌های اتوماتیک در انواع مختلفی عرضه می‌شوند، آنها می‌توانند درب‌های چرخان یا کشویی باشند که در محل‌های مختلفی کار گذاشته می‌شوند. قبل از این‌که درباره تعمیرات انواع درب های اتوماتیک بدانید، خوب است با انواع این درب‌ها آشنا شوید.


تعمیر انواع درب اتوماتیک

سه نوع عمده درب اتوماتیک وجود دارد: تاب‌دار (لولایی)، کشویی و تاشو.

درب اتوماتیک کشویی

درب‌های اتوماتیک کشویی عبور‌و‌مرور خوبی را در دو طرف درب فراهم می‌کنند. این درب‌ها مجهز به قابلیتی هستند که به آنها اجازه می‌دهد در مواقع اضطراری به سمت بیرون باز شوند (مشابه درب لولایی). این ویژگی، که به عنوان " breakout" یا " breakaway" شناخته می‌شود، آنها را واجد شرایط استفاده در مکان‌هایی می‌کند که به خروج اضطراری نیاز دارند. درب‌های کشویی در پیکربندی‌های مختلفی از جمله مدل‌های سنتی دو جداره، تک‌کشویی و تلسکوپی ارائه می‌شوند. این درب‌ها به فضای کافی نیاز دارند که درب بتواند در آن حرکت کند. درب‌های کشویی همیشه باید دارای سنسورهای مناسب یا تشک‌های کنترلی و علائم ایمنی باشند. این ویژگی‌ها سبب می‌شود که تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی به حداقل برسد.

درب اتوماتیک تاب‌دار (لولایی)
به طور معمول، هنگامی که یک درب تاب‌دار اتوماتیک نصب می‌شود، از دو درب استفاده می‌شود. یک درب به سمت داخل و درب دیگری به سمت بیرون می‌چرخد. بسیار مهم است که این نوع درب‌ها به خوبی علامت‌گذاری شوند تا جهت حرکت را نشان دهند. تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ از این نوع خیلی رایج است.
دو نوع سنسور برای درب‌های چرخان اتوماتیک وجود دارد:  بالای سر و پایین درب. هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند و عملکرد متفاوتی را امکان‌پذیر می‌کنند. درب‌های چرخان همیشه باید شامل ریل‌های راهنما، سنسورها یا تشک‌های کنترلی و علائم ایمنی باشند. هر کدام از این اجزا نیاز به نگهداری دارند و ممکن است به دنبال خرابی نیاز به تعمیر انواع درب اتوماتیک داشته باشند.
درب های اتوماتیک تاشو
یک درب تاشو برای نصب نیاز به فضای کمتری دارد، اما فضای خالی زیادی را برای عبور و مرور از درب فراهم می‌کند. این باعث می‌شود که این نوع درب در مواقعی که فضای زیادی مورد نیاز است، انتخابی ارجح باشد. اگر از آن به عنوان تنها محل خروج استفاده می‌شود، باید دارای ویژگی نوسان اضطراری به سمت بیرون باشند (مثل درب کشویی).
درب‌های اتوماتیک تاشو دارای دو یا چند پانل مجزا هستند. پانل اول تاب می‌خورد و پانل دوم به صورت یک راهنما می‌لغزد و به آن امکان می‌دهد درحالی‌که هر دو پانل به شکل "V" در می‌آیند، درب را باز کنند. درب‌های تاشو خودکار ممکن است شامل یک درب تاشو تکی باشند که به داخل یا خارج می‌چرخند یا یک جفت در که به طور همزمان به داخل یا خارج جمع می‌شوند. 
ماهیت محلی که درب در آن نصب می‌شود مهمترین عامل در تعیین نوع درب اتوماتیک است. همه انواع درب‌های اتوماتیک برای هر کاربردی مناسب نیستند. باید جهت عبور و مرور و میزان آن، انواع کاربران، فضای موجود و ترجیحات زیبایی شناختی را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ممکن است درب آسیب بخورد و نیاز به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی و تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ افزایش پیدا کند. 

مشکلات رایج درب‌های اتوماتیک
اگرچه مشکلات متعددی ممکن است برای این درب‌ها ایجاد شود، اما برخی از مشکلات وجود دارند که معمولا شایع هستند و درصد زیادی از تعمیرات انواع درب های اتوماتیک و همچنین تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ را به خود اختصاص می‌دهند. این مشکلات را در این قسمت از مقاله با هم بررسی می‌کنیم.

1. از کار افتادن سنسورهای حرکتی 
برخی از درب‌های خودکار تجاری از حسگرهای حرکتی برای بازشدن استفاده می‌کنند. این بازشدن زمانی رخ می‌دهد که شخص در محدوده‌ی نزدیک به آنها راه می‌رود. این حسگرهای حرکتی ممکن است فرسوده شوند و یا کثیف شوند و این باعث می‌شود که به درستی کار نکنند. تمیزکردن سنسورها به جلوگیری از این مشکلات کمک ‌می‌کند. اگر تمیزکردن سنسورها مشکل را حل نکرد، احتمالاً نیاز به تعویض آنها وجود دارد یا ممکن است مشکلات دیگری وجود داشته باشد که تعمیرکار باید آنها را تشخیص دهد. تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای و تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ در این مرحله اجتناب ناپذیر است. با این حال تعمیر انواع درب های برقی باید توسط تکنسین آموزش دیده انجام شود. 

2. موتورهای فرسوده که باعث می‌شوند درب‌ها به آرامی باز شوند یا اصلاً باز نشوند
با گذشت زمان، موتورهایی که انواع درب‌های اتوماتیک را باز می‌کنند ممکن است فرسوده شوند. گاهی اوقات، موتورهای فرسوده ممکن است باعث شوند که درب‌ها به آرامی باز شوند، که اگر خیلی آهسته باز شوند می‌تواند خطرآفرین باشند. همچنین موتورها ممکن است به طور کامل از کار بیفتند. در هر دو مورد، شما نیاز به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی و یا غیر کشویی دارید و باید موتورها را تعویض کنید تا مطمئن شوید که درب‌ها به درستی کار می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه نصب درب سکشنال مراجعه کنید.


3. فرسوده شدن زنجیر، تسمه و نوارهای درب بازکن‌ اتوماتیک 
علاوه بر موارد بالا، بخش‌های دیگری از درب‌های اتوماتیک وجود دارد که می‌توانند فرسوده شوند و نیاز به تعمیر انواع درب های برقی را ایجاد کنند. زنجیر، تسمه، قرقره و آهنگ برخی از این قطعات هستند. هنگامی که درب‌های اتوماتیک به درستی کار نمی‌کنند، باید این قطعات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نیازی به تعویض ندارند. برای جلوگیری از ساییدگی این قطعات و خرابی‌هایی که منجر به تعمیر انواع درب اتوماتیک می‌شود، حتما قطعات درب اتوماتیک را به طور مرتب گریس‌کاری کنید.

4. حشرات! 
به نظر می‌رسد حشرات و مورچه‌ها یک مشکل رایج هستند که از باز و بسته‌شدن خودکار درب جلوگیری می‌کنند. آنها در مکان‌های گرم مانند سنسورهای امنیتی و جعبه‌های کنترل پنهان می‌شوند. بنابراین، شما باید هر از چندگاهی این نواحی را تمیز کنید. برای تمیز‌کردن این محل‌ها باید از یک پارچه نرم و خشک استفاده کنید. علاوه بر حشرات، شاخ و برگ درختان، آشغال و گردوخاک نیز می‌توانند همین مشکلات را ایجاد کنند که لازم است قبل از این‌که نیاز به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای پیدا کنید، این قسمت‌ها را تمیز کنید. 

5. حالت دستی
ممکن است قفل دیجیتالی درب خود را در حالت دستی قرار داده باشید و این موضوع را فراموش کرده باشید. دلایل زیادی برای قراردادن درب در حالت دستی وجود دارد که قطع برق از همه آنها رایج‌تر است. ممکن است دچار قطعی برق شده باشید و یکی از مسئولان، درب را در حالت دستی قرار داده باشد و پس از اتصال مجدد برق، شما به علت عدم آگاهی از این موضوع،  فکر کرده باشید که درب خراب است. بنابراین قبل از اقدام برای تعمیر انواع درب های برقی مطمئن شوید که درب در حالت دستی قرار نگرفته است. 
. قطع منبع تغذیه
اغلب دلیل اینکه درب به طور اتوماتیک عمل نمی‌کند، چیزی بسیار پیش پا افتاده است؛ بسیار ساده‌تر از آن‌چه به نظر می‌رسد. در بسیاری از مواقع تنها علت کار نکردن درب، خاموشی سوئیچ است. پس قبل از اقدام به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای، مطمئن شوید که سوئیچ روشن است.
با این حال، اگر دکمه «روشن» است و موتور در هنوز باز و بسته نمی‌شود، برای اطمینان از درست کارکردن پریز دستگاه دیگری را به آن متصل کنید.  اگر آن دستگاه کار می‌کند، وقت آن است که موتور درب خود را در حالت دستی قرار دهید و با یک تکنسین برای تعمیر انواع درب اتوماتیک تماس بگیرید.
در اتوماتیک شیشه ای از رایج ترین انواع درب های اتوماتیک است و آشنایی با تعمیر آن از همیت بالایی برخوردار است.
7. خرابی کنترل از راه دور
همانطور که می‌دانید این دستگاه‌های کوچک با باتری کار می‌کنند. اکثر آنها یک چراغ قرمز در سمت راست و بالا دارند که چشمک می‌زند و نشان می‌دهد که شما خواسته‌اید درب اتوماتیک را باز کنید یا ببندید. وقتی چراغ کنترل از راه دور شما دیگر چشمک نمی‌زند، معمولاً به این معنی است که باتری دیگر کار نمی‌کند. باتری‌های جایگزین را می‌توانید در هر سوپرمارکتی خریداری کنید و در این موارد نیازی به تعمیرات انواع درب های اتوماتیک نیست.

تعمیر انواع درب های برقی

اینها برخی از مشکلات رایجی بود که ممکن است با درب اتوماتیک خود داشته باشید. اگر برای تعمیر انواع درب های برقی به کمک نیاز دارید، با خدمات تعمیر انواع درب اتوماتیک تماس بگیرید تا کمک تخصصی دریافت کنید. 

چطور از درب‌های اتوماتیک خود نگهداری کنیم تا نیاز به تعمیر انواع درب اتوماتیک به حداقل برسد؟
مثل هر وسیله دیگری، درب‌های اتوماتیک احتیاج به رسیدگی دارند تا نیاز به تعمیر انواع درب اتوماتیک کاهش یابد. اگر نمی‌دانید دقیقا چکار کنید، ما به شما می‌آموزیم که چطور از درب‌های خود محافظت کنید تا تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی را به حداقل برسانید. با ما در ادامه مقاله همراه باشید. 

در کنار بازرسی گهگاهی درب‌های اتوماتیک توسط یک متخصص، چند کار وجود دارد که می‌توانید خودتان انجام دهید تا درب‌های خود را سالم نگه دارید:

خرید نوع مناسب درب
 همه چیز با فرآیند خرید شروع می‌شود. شما باید مطمئن شوید که دربی که خریداری می‌کنید با نحوه استفاده شما مطابقت دارد. باید در نظر بگیرید که درب اتوماتیک شما چند وقت یکبار استفاده می‌شود. کسب‌وکارهایی که تردد گسترده‌تری دارند به درب طراحی‌شده برای این منظور نیاز دارند. هرچه یک درب بیشتر باز و بسته شود، فرسودگی کلی سیستم بیشتر می‌شود. پس انتخاب نوع درب بر اساس نیازها، یکی از از مهمترین موارد است که از تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای پیشگیری می‌کند. 
علاوه بر انتخاب نوع مناسب درب، شما باید از یک تولیدکننده معتبر خریداری کنید که با ارائه درب‌های با کیفیت تا حد امکان از تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای پیشگیری کند.

بررسی‌های ایمنی
 انجمن تولیدکنندگان درب اتوماتیک آمریکا (AAADM) توصیه می‌کند که به منظور جلوگیری از نیاز به تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای هر روز درب‌های خود را از نظر ایمنی بررسی کنید. این بررسی‌ها برای این است که ببینند آیا درب به درستی کار می‌کند یا خیر. این کار تعمیر انواع درب های برقی را کاهش می‌دهد.
 در اینجا نحوه انجام بررسی‌های ایمنی آمده است:
از درب اتوماتیک استفاده کنید تا مطمئن شوید که به درستی باز می‌شود (آهسته، صاف و ثابت). پس از باز شدن کامل، قبل از بسته‌شدن، ببینید که حداقل 5 ثانیه باز می‌ماند یا نه. اطمینان حاصل کنید که درب به شیوه صحیحی بسته می‌شود (آهسته، صاف، یکنواخت).
مسیر عبور منتهی به درب و اطراف آن را بررسی کنید تا هیچ مانع یا آشغالی در آن وجود نداشته باشد. ممکن است لازم باشد این کار را چند بار در روز انجام دهید تا از کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر انواع درب های برقی اطمینان حاصل کنید. همچنین مطمئن شوید که علائم ایمنیِ نشان‌دهنده مسیرهای عبور، کَنده یا مغشوش نشده باشند.
برای یافتن هر گونه قطعات شل یا عیوب آشکار، درب را به طور کامل نگاه کنید و در صورت پیدا کردن هرگونه مشکلی با تکنسین تعمیر انواع درب اتوماتیک تماس بگیرید.
همین! این یک فرآیند ساده است که باید هر روز فقط چند دقیقه برای آن وقت بگذارید تا از هزینه‌های سرسام‌آور تعمیرات انواع درب های اتوماتیک نجات پیدا کنید. 

توجه به آب و هوا
 تعمیرات انواع درب های اتوماتیک به ویژه در ماه‌های سردتر یا پس از تغییر شدید آب و هوایی بیشتر می‌شود. در طول زمستان، لازم است هرگونه تجمع نمک یا یخ روی اجزای درب خود (حسگرها، چارچوب در، خود در) را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را پاک کنید. این تجمع می‌تواند در عملکرد درب اختلال ایجاد کند، به آن آسیب رسانده و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی و غیر کشویی را اجتناب‌ناپذیر کند. ممکن است لازم باشد چندین بار در روز در هنگام باران شدید، برف یا سرما درب را بررسی کنید تا هزینه‌های تعمیر انواع درب های برقی را حداقل کنید. 
علائم ایمنی
 همیشه مطمئن شوید که درب‌های اتوماتیک شما به درستی علامت‌گذاری شده‌اند، زیرا درب بدون خطوط ایمنی مناسب می‌تواند مشکلات ایمنی برای افراد ایجاد کند و علاوه بر آن با آسیب به درب سبب هزینه‌های اضافی تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای شود. شما به تابلوهایی نیاز دارید که به وضوح محل عبور و مرور را نشان دهد (یعنی فلش‌ یا علامت‌ «ایست» در دو طرف). مشخصکردن علائم ایمنی با امن‌نگه‌داشتن محدوده درب، هزینه تعمیر انواع درب های برقی را کاهش می‌دهد.

عدم استفاده نامناسب
از استفاده نامناسب از درب‌ها مانند فشارآوردن به آنها، جلوگیری از حرکت طبیعی یا برخورد با آن خودداری کنید. مطمئن شوید که سرعت درایو به اندازه کافی است و لنگه‌های درب بدون هیچ مانعی آزادانه می‌لغزند. درب‌ها و اجزای آنها را تمیز نگه دارید. تمیزکردن هر محصول مبتنی بر تکنولوژی ضروری است. علاوه بر این‌ها، برای استفاده صحیح از محصول، دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کنید و با خدمات فنی پس از فروش تماس بگیرید. گارانتی ارائه شده توسط شرکت فروشنده محصول باید این امکان را ارائه دهد.
نصب درب اتوماتیک توسط تیم متخصص اشل انجام می شود.

تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای

توصیه می‌شود به طور متوسط هر 6 ماه یکبار درب‌های اتوماتیک توسط متخصصین بازرسی شود تا نیاز به تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای به حداقل برسد. این چک‌آپ‌های معمول به متخصص اجازه می‌دهد تا تشخیص دهد که آیا درب‌های شما به اقدامات اصلاحی فوری، روتین یا تعمیرات گسترده نیاز دارند یا خیر.
البته، درب‌های اتوماتیک شما ممکن است با کار زیادی روبرو باشند و به همین دلیل نیاز به سرویس آنها بیشتر باشد. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌های تعمیر، خدمات «ارزیابی ریسک» را ارائه می‌دهند. این بدان معنی است که آنها ارزیابی می‌کنند با توجه به میزان کار درب، هر چند وقت یک‌بار باید درب اتوماتیک شما سرویس شود تا از تعمیرات انواع درب های اتوماتیک و هزینه‌های آن پیشگیری گردد. 
رسیدگی روتین ممکن است گران به نظر برسد، اما گران‌تر این است که اجازه دهید مشکل به چیزی تبدیل شود که نیاز به تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای جدی داشته باشید!

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

اگر کار به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی و سایر انواع درب‌ای اتوماتیک برسد، احتمالا نیاز به یک تکنسین متبحر خواهید داشت. اگرچه برخی از مشکلات درب را می‌توان با  نکاتی که پیش از این در بخش‌های قبلی مقاله ذکر کردیم حل کرد، اما در موارد جدی، تعمیر انواع درب اتوماتیک به وسیله تکنسین مجرب انجام می‌شود. 
همچنین لازم است این نکته را در نظر بگیرید که در صورت بروز مشکل، نباید خودتان اقدام به تعمیرات انواع درب های اتوماتیک کنید. این کار سبب می‌شود شرکتی که درب را به شما فروخته و مسئولیت خدمات نگهداری و تعمیرات آن را به عهده گرفته است، بهانه‌ای برای کاهش خدمات خود به شما پیدا کند. در این موارد شرکت ‌تواند ادعا کند که تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای به وسیله فرد غیرمتخصص انجام شده و این شرکت مسئولیتی در قبال آن ندارد. بنابراین حتما تعمیرات انواع درب های اتوماتیک را به شرکتی که مسئول ارائه خدمات به شما است واگذار کنید. همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه نصب درب اتوماتیک بپردازید.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

هزینه سرویس و تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال این‌که آیا درب به تعمیرات گسترده نیاز دارد یا اینکه مشکل جزئی است در مشخص‌کردن هزینه‌های تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی موثر است.
اما همان‌طور که گفته شد، بازرسی منظم و سرویس درب‌ها، معمولا در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی شما می‌شود. متخصص می‌تواند راه‌حل سریع و ارزانی را قبل از اینکه مشکلات جدی شوند، اعمال کند. اخیراً مطالعه‌ای انجام شده است که نشان می‌دهد قراردادهای خدماتی برای درب‌های اتوماتیک، در واقع می‌تواند تا 25 درصد در هزینه تعمیرات انواع درب های اتوماتیک صرفه‌جویی کنند.
یک تماس معمولی خدمات فقط مقدار کمی برای شما هزینه دارد، اما به طور بالقوه می‌تواند مقادیر زیادی را در هزینه‌های تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای شما صرفه‌جویی کند.
 علاوه بر این، اگر متعهد به برنامه سرویس دوره‌ای باشید، متخصصان تعمیر انواع درب اتوماتیک و نگهداری از آنها به شما تخفیف‌هایی ارائه می‌دهند. مطابق با توصیه‌های ما در بالا، توصیه می‌کنیم درب‌های اتوماتیک خود را حداقل هر شش ماه یک‌بار بازرسی و سرویس کنید، و اگر از درب شما زیاد استفاده می‌شود، بیشتر آن را سرویس کنید تا در هزینه‌های تعمیر انواع درب های برقی صرفه‌جویی شود. 

تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی، تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ سایر انواع درب‌های اتوماتیک معمولا مستلزم صرف هزینه زیادی است. اگرچه وقتی لازم باشد، شما باید این هزینه را پرداخت کنید. اما رسیدگی مداوم به درب و همچنین سرویس ‌کردن مرتب آن توسط تکنسین‌ها، به شما کمک می‌کند تا صرفه‌جویی قابل توجهی را در هزینه‌های تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ انجام دهید.
برخی از رسیدگی‌ها را لازم است خودتان به صورت روزانه انجام دهید، همچنین لازم است وقتی شرایط آب و هوایی بد می‌شود، رسیدگی‌هایی دیگری را نیز اضافه کنید. با این حال این رسیدگی‌ها جای سرویس‌های روتین را نمی‌گیرد، زیرا شما احتمالا نمی‌توانید همه مشکلات را تشخیص دهید. پس لازم است هر چند وقت یکبار از سرویس‌کار مجرب برای بررسی وضعیت درب‌های اتوماتیک و تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ و سایر درب‌ها خود بهره ببرید.
 علاوه بر مسائل مربوط به سرویس و تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ و سایر درب‌ها، ما در مقاله فوق مشکلات رایج درب‌های اتوماتیک را برشمردیم تا در مواجهه با آنها بدانید که دقیقا باید چکار کنید. امید است این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.