خرید در فریم‌ دار

استفاده از انواع درب‌های جدید، امروزه در صنعت ساختمان‌سازی رواج پیدا کرده است. در فریم‌دار یکی از انواع درب اتوماتیک پرطرفدار در این صنعت است که محبوبیت آن هم به دلیل محافظت از شیشه‌های داخل درب و جلوگیری از بروز حادثه است. در این مطلب، قصد داریم شما را با در فریم‌دار، جنس درب‌های فریم‌دار، انواع این درب‌ها و نکات مهم قبل از خرید در فریم‌دار، آشنا کنیم، تا با در نظر گرفتن برخی نکات بتوانید درب متناسب با نیاز خود را خریداری کنید:

آشنایی با درب فریم‌دار و دلیل استفاده از فریم در درب

درهای فریم‌دار، دارای قاب و چهار چوب هستند. درب‌های شیشه‌ای، معمولا داخل فریم قرار داده می‌شوند و پس از فیکس شیشه‌ها داخل فریم، بر روی چهارچوب نصب می‌شوند. ممکن است بپرسید که چرا از فریم در درب‌ها استفاده می‌شود؟ یکی از دلایل مهم برای استفاده از فریم در تولید درب، جلوگیری از آسیب دیدن درب‌هایی است که در تولید آن‌ها از شیشه استفاده شده است؛ برای جلوگیری از شکستن به خصوص لبه‌های شیشه در این درب‌ها، آن‌ها را در داخل یک قاب محافظ قرار می‌دهند. این مسئله در مکان‌های پر تردد، اهمیت بسیار زیادی دارد. با توجه به اینکه اکثر درب‌های شیشه‌ای در فروشگاه‌ها، مراکز خرید، هتل‌ها و به طور کلی در مکان‌های بزرگ نصب می‌شوند، اهمیت درب فریم‌دار بیشتر به چشم می‌آید.

مطالعه بیشتر: درب سریع



در فریم دار



درب فریم‌دار چگونه ساخته می‌شود؟

برای تولید در فریم‌دار، فریم مورد نظر با توجه به نوع و اندازه درب، انتخاب می‌شود و پس از اندازه‌گیری، در اندازه‌های مشخص برش می‌خورد و با یراق‌آلات مخصوصی مانند فیکسچر و لاستیک، شیشه داخل فریم قرار می‌گیرد. این فریم، دارای شیارهای مخصوصی است که شیشه روی آن شیار قرار می‌گیرد و به واسطه لاستیک، محکم می‌شود تا لرزش آن کاهش یابد. همچنین، استفاده از لاستیک باعث گرفته شدن درزها و عایق شدن درب در مقابل گرما و سرما نیز می‌شود.

جنس درب فریم‌ دار

درهای فریم دار از فریم‌های مختلف با جنس و رنگ متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. رنگ فریم‌ها، با توجه به سلیقه مشتری انتخاب می‌شوند تا هماهنگی بیشتری با محیط داشته باشند و باعث زیبایی و چشم‌نوازی دو چندان در محیط شوند. معمولا فریم‌ها از جنس آلومینیوم یا استیل ساخته می‌شوند. به طور معمول، فریم‌های آلومینیومی نسبت به فریم‌های استیل، محبوب‌تر هستند و بیشتر استفاده می‌شوند. دلیل محبوبیت فریم‌های آلومینیومی، این است که جنس این فریم‌ها بسیار مرغوب بوده و با اینج بالای ۱۰ ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. از دیگر مزایای فریم‌های آلومینیومی، سبک‌تر و زیباتر بودن آن نسبت به فریم استیل است. این فریم‌ها، همچنین از مقاومت بیشتری نیز برخوردار هستند. همه این فریم‌ها، پس از ساخته شدن ابتدا به کمک مواد نانو و سپس به کمک مواد الکترواستاتیک، شست و شو می‌شوند تا فریم، مرغوب‌تر شده و در نتیجه، درب، زیباتر و مستحکم‌تر شود.

انواع درب فریم‌ دار

درب فریم‌دار ریلی

درب فریم‌دار ریلی، یکی از درب‌های مدرن است که طرفداران زیادی هم دارد. درهای فریم‌دار ریلی، به صورت چند لت و تک لت، در بازار موجود هستند. درب‌های فریم‌دار ریلی، به واسطه قرقره متحرک به فریم درب وصل می‌شوند. معمولا درب‌های ریلی از جنس آلومینیوم بوده و در مکان‌های مختلف به عنوان درب بیرونی نصب می‌شوند. این درب‌ها در مقابل باد و باران مقاوم‌تر هستند و اکسید نمی‌شوند. قبل از خرید درب فریم‌دار از نوع ریلی، باید بدانید که این درب به دلیل اینکه فضای کم و محدودی را اشغال می‌کند، بر مساحت داخلی محیط می‌افزاید و برای استفاده در فروشگاه‌ها و مکان‌های شلوغ، گزینه مناسبی است. یکی دیگر از مزایای درب فریم‌دار ریلی، جابه‌جایی روان و بدون صدای این درب‌ها است.

درب فریم‌ دار اتوماتیک

درب فریم‌دار اتوماتیک، از ساده‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع درب فریم‌دار است. این نوع درب هم، کشویی و ریلی بوده و به صورت اسلایدینگ، باز و بسته می‌شود. درب فریم‌دار اتوماتیک، معمولاً در مکان‌هایی مانند هتل‌ها، مراکز خرید، ادارات، بانک‌ها، فروشگاه‌ها و به طور کلی در مکان‌های پر تردد مورد استفاده قرار می‌گیرد. درهای فریم‌دار اتوماتیک به دو شکل پهن و باریک تولید می‌شود.

درب فریم‌ دار اتوماتیک باریک

این درب با عرض فریم سه سانتی‌متر و با فریم کفی ۶ سانتی‌متر، مناسب درهای کوچک‌تر و شیشه‌های سبک‌تر است؛ چرا که، فریم نازک، توانایی تحمل وزن زیاد شیشه را ندارد. در طراحی درب فریم‌دار اتوماتیک بیشتر از فریم‌های باریک استفاده می‌شود.

درب فریم‌ دار اتوماتیک پهن

این نوع درب نیز با عرض فریم ۶ سانتی‌متر تولید می‌شود تا توانایی تحمل وزن شیشه‌های بزرگ را داشته باشد. فریم کفی این درب نیز در ابعاد ۸ سانتی‌متر ساخته می‌شود. درب‌های اتوماتیک پهن، مناسب مکان‌هایی هستند که جلوه و نمای زیادی دارد یا در مکان‌هایی که قصد استفاده از درب‌های بزرگ را دارید، کاربرد دارند.

درب فریم‌ دار دود بند

این نوع درب‌ها در حد فاصل بین آسانسور و راه‌پله در ساختمان‌ها نصب می‌شوند. از مهم‌ترین مزایای درب‌های فریم‌دار دودبند، جلوگیری از اتلاف انرژی و در نتیجه کاهش مصرف انرژی است. همچنین، درب فریم‌دار دودبند در صورت بروز هر گونه آتش‌سوزی از انتقال دود و آتش به سایر طبقات جلوگیری می‌کند. از دیگر مزایای این در فریم‌دار ، می‌توان به جلوگیری از ورود گرد و غبار و دود به داخل منزل و کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد.

نکاتی که قبل از خرید درب فریم‌دار، باید به آن‌ها توجه کرد

قبل از خرید در فریم‌دار، ابتدا باید نوع و کاربرد درب را مشخص کنید. اینکه درب در کدام قسمت از بنا قرار است نصب شود، اهمیت بسیار زیادی دارد. دربی که در مجاورت با رطوبت قرار می‌گیرد، باید جنس مقاومی در برابر اکسید شدن داشته باشد، برای چنین شرایطی، فریم آلومینیومی مناسب‌تر است. در صورت پرتردد بودن مکان مورد نظر، استفاده از درب اتوماتیک، گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد و اگر فضای کمتری در دسترس دارید، بهتر است از در فریم‌ دار، با طراحی کشویی استفاده کنید تا محیط بیشتری داشته باشید. اندازه درب نیز در انتخاب ضخامت، نوع و جنس فریم اهمیت زیادی دارد. به طور کلی، در فریم‌دار به دلیل تنوعی که در اندازه، ضخامت، نوع و جنس دارد این قابلیت را فراهم می‌کند که با توجه به نیازتان، درب مناسبی را انتخاب و استفاده کنید.

خرید درب اتوماتیک شیشه ای در انواع مختلف تولید می شود.

کلام آخر

در این مطلب، سعی کردیم شما را با در فریم‌دار، انواع درب و جنس فریم آشنا کنیم و شما را در انتخاب درب مناسب یاری کنیم. بهتر است قبل از خرید با انواع فریم درب آشنا شده و بدانیم در چه ضخامت‌هایی تولید می‌شوند یا اینکه، برای ابعاد مختلف درب چه نوع فریم‌هایی مناسب است و این درب‌ها در چه مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کسب چنین اطلاعاتی، می‌توانید بهترین خرید را داشته باشید.