نصب درب های اتوماتیک فروشگاه چه مزیتی دارد؟

نمای فروشگاه یکی از عوامل با اهمیتی که در ترغیب افراد مختلف برای ورود به فروشگاه تاثیر دارد. به این ترتیب درب اتوماتیک باعث می‌شود ورودی فروشگاه مدرن به نظر بیاید و مشتریان تمایل پیدا کنند تا وارد فروشگاه شوند و خرید کنند. چون علاوه بر جذابیت بصری و شیک بودن فروشگاه به فکر ورود و خروج آسان هستند.

اگر قصد دارید یک فروشگاه راه‌اندازی کنید و با تاثیرگذاری بر مشتریان می‌خواهید کسب و کار خود را رونق دهید، باید به تمام مواردی که بر جلب رضایت مشتریان و افزایش فروش تاثیر می‌گذارد توجه کنید. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب شما را با مزایای نصب درب اتوماتیک فروشگاهی آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

درب اتوماتیک فروشگاه در تهران

کاربرد گسترده تکنولوژی و فناوری باعث شده ابزارها و وسایل نوینی وارد بازار شود. با استفاده از این فناوری درب اتوماتیک فروشگاهی جایگزین درب‌های قدیمی و لولایی شده است. استفاده از درب های اتوماتیک فروشگاه مزایایی را برای مشتریان و صاحبان فروشگاه به همراه دارد.

موارد زیر مهم‌ترین مزایای استفاده از درب اتوماتیک فروشگاه است.

عبور و مرور آسان با درب اتوماتیک

درب اتوماتیک فروشگاه سنسورهایی دارد که وقتی فردی به آن نزدیک می‌شود در را باز می‌کند و دور شدن فرد از درب اتوماتیک فروشگاه موجب بسته شدن آن می‌شود. پس دیگر لازم نیست مشتری دست را به دستگیره بگیرد و در را باز و بسته کند. این ویژگی باعث راحت شدن عبور و مرور مشتریان می‌شود.

راحت بودن عبور و مرور مشتریان فروشگاه‌های مجهز به درب اتوماتیک اهمیت زیادی دارد، زیرا اغلب آن‌ها با کیسه‌های پر از خرید قصد خروج از فروشگاه را دارند و اگر درب اتوماتیک فروشگاهی برای آن‌ها باز و بسته نشود، زمین گذاشتن کیسه‌های خرید آن‌ها را دچار زحمت می‌کند. برخی از افرادی هم که دست کودکان خردسالان را در دست گرفته‌اند با عبور از درب اتوماتیک فروشگاهی احساس بهتری دارند چون لازم نیست دست فرزند خود را رها کنند.

این مزیت از چشم صاحبان فروشگاه‌های کوچک و بزرگ مخفی نمانده است و نصب درب اتوماتیک فروشگاه در تهران کاربرد گسترده‌ای دارد.

قیمت درب اتوماتیک فروشگاه

یکی از ویژگی‌ حائز اهمیت برای خریداران قیمت درب اتوماتیک فروشگاه است. همه‌ی صاحبان فروشگاه تمایل دارند محصولی با قیمت مناسب بخرند و متحمل پرداخت هزینه‌های اضافی نشوند. مزیت درب های اتوماتیک فروشگاه این است که قیمت بالایی ندارند و صاحبان فروشگاه‌ها می‌توانند از این امتیاز ویژه استفاده ‌کنند؛ به‌طوری‌که درب اتوماتیک فروشگاه در تهران یکی از پرطرفدارترین محصولات است.

با اینکه برخی از افراد ادعا می‌کنند قیمت درب اتوماتیک فروشگاه بالا است و توان پرداخت هزینه‌ی آن را ندارند، اما اگر هزینه‌ی خراب شدن دستگیره‌ها و لولا را محاسبه کنید متوجه می‌شوید هزینه‌ی خرید درب اتوماتیک فروشگاهی خیلی بالا نیست و کاملاً به صرفه است.

هزینه‌ی پایین تعمیر و نگهداری درب اتوماتیک فروشگاه

خریداران محصولات مختلف قبل از تهیه کردن ابزارها و وسایل مختلف باید در مورد هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن هم اطلاعاتی داشته باشند و با آگاهی کامل محصول را خریداری کنند. این قاعده برای خرید درب اتوماتیک فروشگاهی هم صادق است و لازم است صاحبان فروشگاه علاوه بر اینکه قیمت درب اتوماتیک فروشگاه را سوال می‌کنند، در مورد هزینه‌ی تعمیر و نگهداری درب های اتوماتیک فروشگاه هم اطلاعاتی کسب کنند.

واقعیت این است که هزینه‌ی تعمیر یا رگلاژ دوره‌ای درب اتوماتیک فروشگاه بالا نیست و لازم نیست صاحبان فروشگاه بعد از نصب درب اتوماتیک فروشگاه هر چند وقت یک بار بابت نگهداری از درب اتوماتیک فروشگاه در تهران یا شهرستان هزینه‌ی بالایی بپردازند.

درب های اتوماتیک فروشگاه

همان‌طور که اشاره شد درب اتوماتیک فروشگاه در تهران یا هر جای دیگری عبور و مرور را برای مشتریان آسان می‌کند. اما نصب این درب‌ها برای صاحبان فروشگاه هم مزیت دارد. زیرا تندتر شدن رفت و آمد مشتریان با نصب درب اتوماتیک فروشگاهی باعث می‌شود جلوی فروشگاه ازدحام نشود، کارکنان فروشگاه سردرگم و کلافه نشوند و روال معمول کارها به هم نریزد.

کم شدن احتمال سرقت اموال در فروشگاه

یکی دیگر از مزایای نصب درب اتوماتیک فروشگاه این است که احتمال سرقت را کم می‌کند. شاید این ادعا کمی عجیب به نظر بیاید اما واقعیت این است که نصب درب اتوماتک فروشگاه در تهران باعث می‌شود مشتریان با سرعت بیشتری از درب ورودی عبور کنند و در شلوغی و ازدحام جمعیت چیزی از وسایل فروشگاه به سرقت نرود.

از طرف دیگر درب اتوماتیک فروشگاهی جزو ابزارهای هوشمند است و از مهم‌ترین مزایای وسایل هوشمند این است که قابلیت اتصال به یکدیگر دارند. مثلا می‌توانید تنظیمات را به صورتی انجام دهید که از راه دور بتوانید درب‌های اتوماتیک را ببندید.

درب اتوماتیک مناسب افراد کم توان و سالمند

مزیت دیگر استفاده از درب های اتوماتیک فروشگاه این است که افراد کم توان یا کسانی که روی ویلچر هستند هم به راحتی می‌توانند وارد فروشگاه شوند. حتی این درب‌ها سالمندان را هم دچار مشکل نمی‌کند. چون لازم نیست دست خود را به سمت دستگیره ببرند و با نزدیک شدن به درب به صورت خودکار درب باز می‌شود.

پس با نصب درب اتوماتیک می‌توانید دیدگاه مشتریان را تغییر دهید و به آن‌ها القا کنید که برایشان اهمیت قائل هستید و می‌خواهید از حضور در این فروشگاه احساس رضایت داشته باشند.

ایجاد فضایی مدرن در فروشگاه

یکی دیگر از مزایای نصب درب اتوماتیک فروشگاهی این است فضای فروشگاه را لوکس می‌کند و موجب مدرن و به روز شدن فروشگاه می‌شود و همین امر باعث می‌شود مشتریان بیشتری جذب فروشگاه شوند و فروش محصولات بیشتر شود. پس حتی اگر قیمت درب اتوماتیک فروشگاه بالا باشد، نصب آن برای صاحب فروشگاه سودآوری دارد و می‌تواند در بالا بردن فروش محصولات تاثیر بگذارد. این مزیت باعث ترغیب صاحبان فروشگاه به نصب درب اتوماتیک فروشگاه در تهران می‌شود.

ایمنی بالای درب اتوماتیک

مزیت استفاده از درب اتوماتیک فروشگاهی این است که ایمنی بالایی دارند و خطری را برای کسی ایجاد نمی‌کنند. مثلا اگر کودکان بخواهند از این درب‌ها وارد فروشگاه شوند احتمال اینکه انگشت آن‌ها لای درب بماند یا آسیبی به آن‌ها وارد شود کمتر است. به همین دلیل از درب اتوماتیک فروشگاه در تهران استقبال بالایی می‌شود و صاحبان فروشگاه این درب‌ها را نصب می‌کنند.

کاهش آلودگی صوتی با نصب درب اتوماتیک فروشگاهی

کسانی که درب اتوماتیک فروشگاه در تهران یا هر شهر دیگری را نصب می‌کنند، با این اقدام میزان سر و صدا در فروشگاه را کاهش می‌دهند. چون این درب‌ها هنگام باز و بسته شدن هیچ سر و صدایی ایجاد نمی‌کنند و فضای فروشگاه ساکت و آرام می‌ماند. پس تمرکز کارکنان به هم نمی‌ریزد و مشتریان از حضور در فضای آرام احساس بهتری را تجربه می‌کنند.

بالا بردن ارزش و قیمت فروشگاه

با اینکه قیمت درب اتوماتیک فروشگاه نسبت به درب‌های معمولی بیشتر است و برخی از افراد تصور می‌کنند این کار هزینه‌ای اضافی است، اما بهتر است بدانید نصب درب های اتوماتیک فروشگاه موجب بالا رفتن ارزش فروشگاه می‌شود. زیرا هم فروشگاه لوکس به نظر می‌آید و نظر مشتریان را جلب می‌کند و هم اینکه درصورت تمایل برای فروش فروشگاه، قیمت آن را بالاتر می‌برد.

کم کردن مصرف انرژی با درب اتوماتیک

استفاده از هر کدام از ابزارها و وسایل هوشمند موجب بهینه سازی مصرف انرژی می‌شود. نصب درب اتوماتیک فروشگاهی هم این مزیت را دارد. چون دیگر لازم نیست مشتریان با دست درب را باز و بسته کنند یا اینکه در اثر فراموش کردن، درب باز بماند و هوای بیرون وارد فضای فروشگاه شود.

چون بعد از هر ورود و خروج درب به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شود و دمای هوای داخل فروشگاه به طور تقربی ثابت می‌ماند. پس اگر در فصل تابستان از وسایل سرمایشی برای خنک کردن فضای فروشگاه استفاده کنید یا اینکه در فصل سرما از وسایل گرمایشی برای گرم کردن فروشگاه استفاده کنید، دیگر انرژی هدر نمی‌رود و هزینه‌ها افزایش پیدا نمی‌کند.

رعایت بهداشت و حفظ سلامتی

یکی از مزایای مهمی که درب های اتوماتیک فروشگاهی دارند این است که دیگر نیازی به لمس کردن دستگیره نیست. این ویژگی در حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف اهمیت زیادی دارد. چون دیگر میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا موجب انتقال بیماری نمی‌شوند؛ این ویژگی به خصوص که در شرایط کرونایی که بر عدم لمس سطوح تاکید زیادی می‌شود اهمیت غیر قابل انکاری دارد.



درب اتوماتیک فروشگاه



قیمت درب اتوماتیک فروشگاه چقدر است؟

تعیین قیمت دقیق برای لوازم و محصولات مختلف فروشگاهی کاری آسان نیست و فقط می‌توانیم محدوده قیمت درب اتوماتیک فروشگاه را تعیین کنیم. زیرا عوامل مختلفی بر قیمت درب اتوماتیک فروشگاه تاثیر می‌گذارد و میزان آن را بالا یا پایین می‌برد.

موارد زیر مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت درب اتوماتیک فروشگاه است.

• اندازه‌ی درب

درب‌ های اتوماتیک فروشگاه با اندازه و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. به عبارت دیگر ابعاد شیشه‌ای که در تولید درب اتوماتیک فروشگاهی به کار رفته میزان یراق آلات به کار رفته در تولید درب قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس انتظار می‌رود قیمت درب اتوماتیک فروشگاه بزرگ بیشتر از درب‌های فروشگاهی کوچک باشد.درب اتوماتیک شیشه ای برای فروشگاه ها کاربرد دارد.

• محل نصب

یکی دیگر از عواملی که بر قیمت درب اتوماتیک فروشگاه موثر است، شهر محل نصب است. هزینه نصب درب اتوماتیک فروشگاه در تهران بیشتر از شهرستان‌ها است. زیرا معمولا تمام ابزارها و وسایل در شهرهای مختلف قیمت متفاوتی با هم دارند و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم محصولات و مصالحی که در ساختمان‌ها به کار می‌رود در همه شهرها قیمت یکسانی داشته باشد.

البته برای اینکه برآورد دقیقی از هزینه نصب درب های اتوماتیک فروشگاه داشته باشید باید هزینه‌ای را که هم که می‌خواهید به نصاب بپردازید را حساب کنید. همچنین به شما توصیه می‌کنیم از نصاب حرفه‌ای و کاربلد بخواهید تا کارهای نصب و آماده‌سازی درب را انجام دهد تا هیچ اشکالی در باز و بسته شدن درب مشاهده نکنید و بعداً برای تعمیر درگیر درد سر و مشکل نشوید.

• کیفیت ابزارها و یراق آلات

در خرید درب اتوماتیک فروشگاه در تهران یا شهرهای دیگر کیفیت و مرغوبیت یراق آلاتی که در ساخت درب بکار رفته است بر قیمت آن موثر است. اگر قیمت درب اتوماتیک فروشگاه بالا بود حتماً کیفیت یراق آلات را بررسی کنید و هیچ وقت دنبال محصول ارزان قیمت نباشید. زیرا محصولاتی که قیمت پایین دارند، کیفیت مطلوبی ندارند و احتمال اینکه به زودی خراب شوند بیشتر است.

• خدمات پس از فروش

یکی از موارد مهمی که هنگام خرید درب اتوماتیک باید به آن توجه شود برخورداری از خدمات پس از فروش و ضمانت نامه است. درصورتی که درب اتوماتیک فروشگاهی ضمانت نامه داشته باشد، مشکلات یا آسیب‌ها شامل ضمانت تولید کننده می‌شود و درب تعمیر می‌شود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که درب اتوماتیک فروشگاه در تهران یا شهرستان‌های دیگر که ضمانت‌نامه داشته باشد قیمت بالاتری هم دارد. با این‌حال توصیه می‌شود برای اینکه دغدغه نداشته باشید و با اطمینان خاطر محصولی را استفاده کنید محصولات با خدمات پس از فروش و ضمانت نامه تهیه کنید.

آیا درب‌های قدیمی را می‌توان با درب اتوماتیک تعویض کرد؟

با توجه مزایایی که برای استفاده از درب های اتوماتیک فروشگاه نام بردیم متوجه می‌شویم که خرید این درب‌ها مقرون به صرفه است و صاحبان فروشگاه‌ که دور اندیش باشند از این مزایا بی نصیب نمی‌مانند. در ساختمان‌های نو و تازه ساز نصب درب اتوماتیک دردسری را ایجاد نمی‌کند، اما کسانی که قصد بازسازی فروشگاه را داشته باشند شاید برایشان جای سوال باشد که چطور باید درب قدیمی و لولایی را با درب اتوماتیک تعویض کنند. آیا این کار هزینه‌ی ساخت و ساز زیادی دارد یا مدت زمانی زیادی لازم است تا برای این کار صرف شود.

در پاسخ به سوالات باید بگوییم تعویض درب‌های کهنه و قدیمی با درب های اتوماتیک فروشگاه کار سختی نیست و به راحتی انجام می‌شود. فقط لازم است درب قدیمی از محل خارج شود و محل مورد نظر برای نصب درب اتوماتیک با استفاده از مصالح آماده شود. ساخت و ساز و آماده کردن درب نیاز به زمان زیادی ندارد و هزینه‌ی زیادی را به صاحب فروشگاه تحمیل نمی‌کند.

مطالعه بیشتر: درب رول آپ 

جمع‌بندی

این روزها با ورود درب‌های اتوماتیک به بازار استفاده از درب‌های معمولی و لولایی کم شده است. نصب این درب‌ها در فروشگاه‌ها کاربرد زیادی دارد. به طوری‌که اکثر فروشگاه‌ها مجهز به درب اتوماتیک هستند. در این مطلب مزایای نصب درب اتوماتیک فروشگاه را بررسی کردیم و بیان نمودیم استفاده از آن چگونه هزینه‌های یک فروشگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای صاحبان فروشگاه مقرون به صرفه است. امیدواریم با اطلاعات ارائه شده در این مطلب بتوانید مناسب‌ترین درب را انتخاب کنید.