درب اتوماتیک به یکی از الزامات بسیاری از ساختمان‌ها تبدیل شده است. این درب‌ها می‌توانند با سیستم‌های خاصی حرکت کنند و باعث کنترل عبور و مرور مردم گردند. درب‌های اتوماتیک تلسکوپی که یکی از انواع درب‌های اتوماتیک شناخته می‌شوند، دارای لت‌ها یا لنگه‌های مختلف‌اند که در هنگام باز شدن به سمت مخالف هم حرکت می‌کنند. درب اتوماتیک 4 لت، یکی از انواع درب‌های اتوماتیک تلسکوپی است که می‌تواند با داشتن 4 لت مزایای بسیار زیادی را برای برخی از ساختمان‌ها داشته باشد. درب اتوماتیک چهار لت، مناسب بعضی از فضاها است و باید در هنگام خرید آن دقت بیشتری کرد. در ادامه این مقاله در مورد درب اتوماتیک 4 لت، ویژگی‌ها و خصوصیات این درب‌های اتوماتیک صحبت می‌کنیم.

درب اتوماتیک 4 لت چیست؟

درب اتوماتیک 4 لت، یکی از انواع درب‌های اتوماتیک تلسکوپی محسوب می‌شود. درب‌های اتوماتیک تلسکوپی، در گروه درب‌های اتوماتیک بسیار خاص قرار می‌گیرند که باز و بسته شدن آن‌ها به صورت اتوماتیک و با کمک چشمی، ریموت و ... است. هر یک از درب‌های اتوماتیک تلسکوپی از چندین لت تشکیل شده‌اند. درب‌های اتوماتیک 2 لت، 4 لت، 6 لت و ... از جمله رایج‌ترین انواع درب‌های اتوماتیک محسوب می‌شوند.

درب اتوماتیک 4 لت، دارای 4 لنگه مجزای شیشه‌ای یا غیر شیشه‌ای است که در کنار هم قرار گرفته‌اند. در زمان باز شدن درب اتوماتیک چهار لت، هر یک از لت‌ها نیز باز می‌شوند. ممکن است در این نوع درب اتوماتیک، دو لت به سمت یک طرف و دو لت دیگر به سمت طرف دیگر (مخالف) حرکت کنند.

در زمان بسته شدن درب اتوماتیک 4 لت نیز هر یک از لت‌ها به آرامی‌به سمت هم حرکت می‌کنند و درب به طور کامل بسته خواهد شد. درب‌های اتوماتیک 4 لت در گروه درب‌های اتوماتیک هوشمند و با کیفیت قرار می‌گیرد که به دلیل داشتن 4 لت، می‌تواند مزایای بسیار زیادی نیز داشته باشد.

در درب اتوماتیک چهار لت، ممکن است دو لت به صورت تندرو و دو لت به صورت کندرو باشند. همچنین، لت‌ها می‌توانند به صورت نیمه باز، کاملا بسته، یک طرف و ... باز و بسته شوند. تنظیمات مربوط به این درب اتوماتیک، متنوع‌اند و این موضوع ایجاب می‌کند که افراد بسته به نیاز خودشان، نحوه عملکرد درب اتوماتیک را تعیین کنند.

چرا از درب اتوماتیک با 4 لت استفاده می‌کنیم؟

یکی از سوالات رایجی که در مورد درب اتوماتیک وجود دارد این است که چرا از درب اتوماتیک 4 لت استفاده می‌کنیم؟ بسته به نیاز هر یک از ساختمان‌های مسکونی و تجاری، ممکن است که می‌توان از درب‌های اتوماتیک مختلفی با عملکرد متنوعی استفاده کرد که یکی از آن‌ها درب اتوماتیک 4 لت است.

درب اتوماتیک 4 لت با داشتن 4 تکه مجزا می‌تواند امکان باز و بسته شدن درب را با سهولت بیشتری فراهم کند. گاهی به دلیل اینکه فضای درب بزرگ است، استفاده از درب‌های اتوماتیک 2 لت یا 3 لت کافی نیست. در این زمان می‌توان اقدام به استفاده از درب اتوماتیک 4 لت نمود.

بنابراین، درب اتوماتیک 4 لت زمانی استفاده می‌شود که نتوان از درب‌های اتوماتیک 3 لت و 2 لت استفاده کرد.



درب اتوماتیک 4 لت



درب اتوماتیک 4 لت بهتر است یا 2 لت؟

شاید برای بسیاری از افراد این سوال مطرح شود که درب اتوماتیک 4 لت بهتر است یا درب اتوماتیک 2 لت؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تفاوت‌های زیادی میان این دو درب اتوماتیک وجود دارند، ولی این تفاوت‌ها به این معنی نیستند که هر یک از درب‌های اتوماتیک نسبت به درب دیگری برتری دارند.

درب اتوماتیک 4 لت، بیشتر برای فضاهای بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درب دارای 4 لنگه مجزا بوده که به صورت مجزا از هم باز و بسته می‌شوند. در صورت نیاز می‌توان نحوه باز شدن و بسته شدن این درب را به گونه‌ای طراحی کرد که 3 لت با همدیگر و 1 لت به صورت مجزا باز و بسته شود.

درب اتوماتیک 4 لت می‌تواند گزینه خوبی برای ورودی ساختمان‌های تجاری و مسکونی بزرگ باشد. به خصوص اگر نیاز به استفاده از درب اتوماتیک با چند لت مجزا وجود داشته باشد؛ اما درب اتوماتیک 2 لت در گروه درب‌های اتوماتیک کوچک‌تر قرار می‌گیرد که می‌تواند برای ورودی ساختمان‌های کوچک بهترین گزینه باشد.

بنابراین، برای انتخاب درب اتوماتیک چهار لت یا دو لت، باید به کارایی مورد نیاز خودتان توجه کنید. در صورتی که تجربه کافی در زمینه خرید درب اتوماتیک ندارید، می‌توانید متراژ و سایز درب اتوماتیک مد نظر خود را ‌اندازه‌گیری کنید و سپس، با مشورت افراد با تجربه در این زمینه اقدام به خرید درب اتوماتیک کنید.

قیمت درب‌های اتوماتیک 4 لت

قیمت درب اتوماتیک 4 لت بستگی به عوامل مختلفی از جمله کیفیت لت‌ها، اندازه، نحوه باز و بسته شدن، نوع موتور و ... دارد. برای خرید درب اتوماتیک چهار لت باید به نکات مختلفی از جمله کیفیت موتور، کیفیت درب و ... توجه داشت تا در نهایت بتوانیم با کمترین بودجه، بهترین درب اتوماتیک را خریداری کنیم.

درب اتوماتیک چهار لت، به دلیل داشتن ظاهری زیبا، می‌تواند بهترین گزینه برای ساختمان‌های تجاری محسوب شود. شاید زیبایی و قیمت مناسب این درب اتوماتیک در برخی از مغازه‌ها، شما را فریب دهند و شما اقدام به خرید درب اتوماتیک 4 لنگه بدون گارانتی کنید؛ اما در نظر داشته باشید که این درب‌ها باید با گارانتی معتبر به فروش بروند تا در صورت خرابی، فروشنده و شرکت تولید کننده ضمانت خوبی برای تعمیر درب‌ها ارائه کند.

از این رو، توصیه می‌کنیم که حتما برای خرید انواع درب‌های اتوماتیک به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و قیمت‌ها بر اساس کیفیت و نوع گارانتی بررسی نمایید.

درب اتوماتیک شیشه ای از انواع درب های پرکاربرد است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد درب اتوماتیک 4 لت و کارایی این درب‌ها صحبت کردیم. با توجه به اطلاعات این مقاله، در صورتی که فضای کافی پست درب اتوماتیک برای باز شدن 4 لت وجود داشته باشد، می‌توان اقدام به خرید درب‌های اتوماتیک 4 لت کرد. البته در هنگام خرید درب‌های اتوماتیک 4 لت باید به موضوعات مختلفی از جمله کیفیت، قیمت و گارانتی توجه داشت. همچنین، انتخاب بهترین فروشگاه برای خرید درب اتوماتیک چهار لت بسیار اهمیت دارد.