درب های اسپید رول آپ ( HIGH SPEED ROLL UP)

درب های اسپید رول آپ ( HIGH SPEED ROLL UP)
مقالات جدیدترین مقالات

درب های اسپید رول آپ نوعی تجهیزات صنعتی هستند که برای مجزا کردن فضاهای مختلف در کارخانه ها یا انبارها به کار می روند. این نوع درب ها در هنگام باز و بسته شدن، سرعت بالایی دارند و حداکثر ایمنی را برای مکان مورد نظر فرآهم می کنند. درب رول آپ در کارخانه ها، مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می دهد. سرعت انجام کارها در کسب و کار خود را با این درب ها تضمین کنید.

درب های اسپید رول آپ بخشی از تجهیزات صنعتی هستند که برای جدا کردن فضاهای مختلف در کارخانجات و انبارها یا بخش های مختلف آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع درب ها در زمان باز و بسته شدن سرعت بالایی دارند، ولی در عین حال از بیشترین ضریب امنیت نیز برخوردارند.

کارخانجات معمولاً با نصب درب های رول آپ، مصرف انرژی خود را تا حد زیادی کاهش می‌دهند و سرعت کسب و کارهای آنان افزایش پیدا می کند. تعمیر درب های اسپید رول آپ و تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده نیز نیازمند به متخصصان خاص خود میباشد.

اگر شما نیز در مجموعه صنعتی و تولیدی خود از درب های اسپید رول آپ استفاده می کنید، برای تعمیر درب های اسپید رول آپ و تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده نیاز به مشاور و پیمانکار قوی در این زمینه دارید تا نسبت به قطعات و تضمین کارایی و حفظ بهره ‌وری آنها اطمینان کامل داشته باشید.

بنابراین با این پست که کاری از شرکت خدمات حفاظتی اشل است، همراه باشید و در صورت نیاز به تعمیر درب های اسپید رول آپ و یا تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده، تیم کارشناسان فنی این شرکت را در جریان نیاز خود قرار دهید.

درب صنعتی سریع از پرکاربردترین انواع درب ها است.


درب های اسپید رول آپ با استفاده از فناوری های روز دنیا طراحی شده اند و با پتانسیل عملی فوق العاده توانایی پوشش دهی محیط های صنعتی را داشته و به عنوان بهترین راه حل های کاربردی متناسب با نیازهای متنوع به کارخانه ها معرفی شده اند. دسترسی سریع به محیط انبار، هزینه تعمیرات و نگهداری پایین، نصب آسان، قابلیت تحرک سریع و صرفه جویی در انرژی، مهم ترین مزیت های انواع درب های اسپید رول آپ هستند.

درب های اسپید رول آپ در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند و بر خلاف درب های قدیمی و سنتی، انعطاف پذیری بالایی در نصب و عملکرد دارند. اگر به دنبال ایجاد تنوع در محیط کارخانه یا زیباسازی فضای آن هستید، نصب یکی از مدل های درب های اسپید رول آپ می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. وجود این درب ها در انبارهای کالا، یک مزیت اصلی محسوب می شود.


انواع مدل درب های اسپید رول آپ کدام موارد هستند؟

درب های اسپید رول آپ شاید برای بسیاری از افراد، محصولات ناشناخته ای باشند اما در واقع این تجهیزات از نظر کاربردی بسیار کارآمد هستند و ایمنی یک کارخانه یا مکان مورد نظر را افزایش می دهند. مدل های متنوعی از این محصولات در بازار موجود است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.


الف) درب های اسپید رول آپ با سرعت بالا:

درب های اسپید رول آپ با سرعت بالا نوعی درب رولی است که با ایجاد یک پلت فرم یا طرح عملیاتی یکنواخت در درب ورودی، نمای زیبایی به وجود می آورد به طوری که هم در خارج از ساختمان و هم در فضای داخلی می توان آن را نصب نمود. طراحی ساده اما شیک و مدرن این نوع درب موجب شده است تقاضا برای نصب آن افزایش یابد.

درب های اسپید رول آپ با سرعت بالا مجهز به سیستم های حسگر قوی برای کنترل ایمنی درب می باشد و از نرم افزار مخصوص برای کنترل آن استفاده می شود. حداکثر سرعت برای این مدل درب، 100 اینچ در هر ثانیه یا 2.5 متر در هر ثانیه گزارش شده است. زمان سریع باز و بسته شدن این درب به همراه صرفه جویی در مصرف انرژی، مهم ترین مزایای آن ها به شمار می روند.



 درب اسپید رول آپ




ب) درب های اسپید رول آپ مخصوص متراژ وسیع:

امکان صرفه جویی در انرژی همزمان با افزایش راندمان و کارآیی درب، با استفاده از درب های اسپید رول آپ که برای متراژ وسیع طراحی شده اند، فرآهم شده است. این نوع درب به ویژه برای شرایط سخت مناسب است. از مزایای این نوع درب می توان به طراحی ساده و زیبا، مقاومت در برابر شرایط سخت محیط و امنیت بالا اشاره نمود. حداکثر سرعت باز و بسته شدن این مدل از درب های رول آپ، 52 اینچ در هر ثانیه یا حدود 3/1 متر در ثانیه گزارش شده است. سرعت درب های اسپید رول آپ مخصوص متراژ وسیع در نوع خود، بالا است اما در مقایسه با مدل قبلی، کندتر حرکت می کند.



درب های اسپید رول آپ




ج) درب های اسپید رول آپ صنعتی با قابلیت تاشو و رولی:

نوعی از درب های اسپید رول آپ در بازار وجود دارند که برای صنایع کاربرد دارند؛ اندازه و ابعاد این درب ها بسیار بزرگ است و قابلیت های متنوعی دارد. درب های اسپید رول آپ صنعتی قابلیت باز و بسته شدن به دو صورت خم شدن و رول شدن را دارند. سرعت این درب ها تا حدود 40 اینچ در هر ثانیه یا 1 متر در ثانیه گزارش شده است. انعطاف پذیری این درب ها برای ورود و خروج افراد، دستگاه ها یا کالاها، محبوبیت آن ها را در صنایع افزایش داده است.

پروفیل های درب های اسپید رول آپ صنعتی، سبک هستند و تجهیزات آن از بهترین متریال ساخته شده است. در اثر برخورد تصادفی کالا یا دستگاه ها به پرده این درب ها، هیچ آسیبی به آن وارد نمی شود. امکان کنترل و نظارت بر باز و بسته شدن این درب ها به طور کامل وجود دارد.


تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده




تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده

در این مقاله می‌خواهیم در مورد تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده صحبت کنیم و از نزدیک با انواع درب اتوماتیک، اجزای سازنده و نحوه باز و بسته شدن آن‌ها صحبت کنیم. یکی از انواع درب‌های اتوماتیک، درب های اتوماتیک سریع بالا رونده است و تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده موضوع اصلی مورد بحث ما در این مقاله خواهد بود. اگر شما هم در مورد انواع درب‌های اتوماتیک و تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

درب اتوماتیک چیست؟ 

درب اتوماتیک به انواع از درب‌ها گفته می‌شود که بدون نیاز به دخالت دست انسان و حضور فیزیکی برای باز و بسته کردن درب، به‌صورت هوشمند و به‌صورت خودکار باز و بسته می‌شوند. درب‌های اتوماتیک به مجموعه‌ای از ابزار و تجهیزات هوشمند برای تشخیص ورود و خروج افراد مجهز می‌شود و به‌محض تشخیص حضور فرد برای ورود یا خروج، به‌صورت اتوماتیک باز و سپس بسته می‌شود.

درب‌های اتوماتیک با استفاده از سنسورهایی که به حرکت، نور، حرارت و امواج الکترومغناطیسی حساس هستند، حضور افراد را تشخیص می‌دهند. این درب‌ها به دلیل مزایای امنیتی و رفاهی بسیار بالایی که دارند، در چند سال گذشته به‌وفور مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

درب‌های اتوماتیک را امروزه می‌توان در اکثر ساختمان‌های صنعتی، اداری، تجاری، مسکونی، بانک‌ها، هتل‌ها، فرودگاه‌ها، مراکز تفریحی، مراکز فروشگاهی و خرید، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مراکز آموزشی و سایر ساختمان‌های بزرگ و پرتردد مشاهده کرد.

درب‌های اتوماتیک برای اینکه در ساختمان‌های مختلف، کاربری‌های گوناگون و شرایط نصبی متفاوت قابل استفاده باشند، در انواع متنوعی ساخته می‌شوند. در حالت کلی، انواع درب‌های اتوماتیک را می‌توان بر اساس کاربرد و بر اساس مکانیزم باز و بسته شدن تقسیم‌بندی کرد.

انواع درب اتوماتیک بر اساس مکانیزم باز و بسته شدن به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند:

• درب اتوماتیک الکترومکانیکی مجهز به جک برقی، گیربکس و چرخ‌دنده.

• درب اتوماتیک پنوماتیکی که به کمک نیروی باد و گاز محبوس‌شده باز و بسته می‌شود.

• درب اتوماتیک هیدرولیکی که به کمک نیروی هیدرولیک روغن باز و بسته می‌شوند. این درب‌ها بیشترین فروش را تجربه کرده‌اند.

همچنین انواع درب اتوماتیک بر اساس کاربرد به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند:

• درب اتوماتیک شیشه‌ای که بیشترین محبوبیت و استفاده را دارد. این درب‌ها از جنس شیشه سکوریت یا لمینت و در انواع مختلف تلسکوپی، اسلایدینگ کشویی، یک لنگه و دولنگه، گرد و نیم‌گرد، مثلثی، تاش، لولایی و گردان ساخته می‌شوند.

• درب اتوماتیک پارکینگی.

• درب اتوماتیک کرکره‌ای از جنس تیغه گالوانیزه، تیغه آلومینیومی، تیغه استیل و آلومینیوم (رول گیتور) و پلی کربنات.

• درب اتوماتیک سکشنال که زیر سقف جمع می‌شوند.


تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده

درب اتوماتیک سریع بالا رونده





نحوه تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده

درب‌های اتوماتیک سریع بالا رونده (high speed fast roll) یکی از انواع درب‌های اتوماتیک هستند که به دلیل سرعت بسیار بالایشان در باز و بسته شدن، بسیار محبوب شده و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درب‌ها را غالباً در ورودی‌های متوسط و بزرگ داخلی و درب‌های بیرونی می‌بینید که برای جدا کردن مکان‌های مختلف در داخل یک سالن بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درب اتوماتیک سریع بالا رونده از جنس پی وی سی (PVC) الیاف‌دار و پلی‌استر هستند. این جنس الیاف وزن کم، سرعت و شعاع حرکتی بالا، استحکام و امنیت را به‌صورت هم‌زمان برای این نوع از درب‌ها به ارمغان می‌آورد. سرعت حرکت درب‌های اتوماتیک بسته به قدرت موتور و ابعاد آن بین ۰/۵ الی ۳ متر بر ثانیه است که سرعت بالایی محسوب می‌شود.

سرعت بالای باز و بسته شدن درب اتوماتیک سریع بالا رونده از اتلاف انرژی و وقت جلوگیری می‌کند. این درب در محیط‌هایی مانند کارخانه‌ها، نیروگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، سالن‌های تولید، سردخانه‌ها و به‌طور کلی در محیط‌های صنعتی پرترددی که محل عبور و مرور لیفتراک‌ها است، بیشترین کاربرد را دارد.

برخی از مزایا، کاربردها و نقاط قوت درب های اتوماتیک سریع بالا رونده به شرح زیر هستند:

• مقاومت در برابر وزش بادهای شدید و مناسب برای مکان‌های حساس و ناهمگون

• امکان نصب نورگیر و پنجره

• تنوع رنگی و مدل بالا

• اشغال فضا بسیار کم

• مناسب برای ایزوله کردن و جدا کردن بخش‌های داخلی یک سالن و سوله بزرگ

• جداسازی محیط‌ها با دماهای مختلف

• مناسب برای محیط‌های صنعتی برای جلوگیری از عبور اشعه

• مناسب برای صنایع دارویی و غذایی و کمک به حفظ بهداشت با ایجاد محیط‌های استریل

برای تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده باید با اجزای سازنده آن آشنا باشید. اجزای اصلی سازنده یک درب اتوماتیک سریع بالا رونده درب به شرح زیر است:

• پارچه PVC نسوز با پوشش تک لایه و بافت کتان دولایه که مقاومت دمایی تا منفی ۳۰ درجه تا مثبت ۷۰ درجه سانتی‌گراد را برای درب فراهم می‌کند.

• موتور ساید گیربکسی سه فاز ساخت کشورهای آلمان، ایتالیا و ترکیه

• ریل‌های کناری از جنس ورق گالوانیزه و شفت و محور

• گیربکس

• سنسورهای هوشمند حساس به نور، حرکت و امواج کنترل از راه دور

• تابلو فرمان اختصاصی

انواع درب‌های اتوماتیک سریع بالا رونده به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

• درب های اتوماتیک سریع بالا رونده با سرعت بالا

• درب های اتوماتیک سریع بالا رونده مخصوص متراژ وسیع

• درب های اتوماتیک سریع بالا رونده صنعتی با قابلیت تاشو و رولی




تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده



اجرای تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده

تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده شامل سرویس‌های دوره‌ای، تست‌های ماهانه و انجام تعمیرات تخصصی است. برای تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده نیازمند پرسنلی هستید که دوره‌های تخصصی تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده را پشت سر گذاشته‌اند و با قطعات سازنده، کارکرد هرکدام از آن‌ها و ایرادهای رایجی که در آن‌ها به وجود می‌آید آشنایی داشته باشند.

البته برخی از خرابی‌های رایج مانند معیوب شدن ریموت کنترل، معیوب یا کثیف شدن سنسور و چشمی، معیوب شدن بازوها و جک‌ها، خراب شدن گیربکس و شنیدن صداهای غیرمعمول در هنگام باز و بسته شدن درب با اندکی آموزش قابل تشخیص خواهند بود. برای تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده با تعمیرکاران و نمایندگی‌های مجاز ارتباط برقرار کنید. تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده را به هر شخصی نسپارید و سرویس‌های دوره‌ای را جدی بگیرید.

در این مقاله در مورد تعمیر درب های اتوماتیک سریع بالا رونده صحبت کردیم و از نزدیک با انواع درب‌های اتوماتیک، اجزا سازنده و نحوه باز و بسته شدن آن‌ها آشنا شدیم. متوجه شدیم که درب‌های اتوماتیک سریع بالا رونده نوعی از درب‌های هوشمند هستند که با سرعت بسیار بالایی باز و بسته می‌شوند و برای مکان‌های پرتردد مناسب هستند.

تعمیر درب های اسپید رول آپ

اگر صاحب یک ملک تجاری مانند یک انبار یا حتی یک مغازه هستید، درب های اسپید یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش امنیت این مکان‌ها هستند. آنها حتی برای کاربردهای خانگی مثل درب گاراژ هم استفاده می‌شوند. درب های اسپید، بسیار کارآمد، بادوام و از همه مهمتر راحت برای استفاده هستند. آنها به سرعت بازوبسته می‌شود و به مقدار زیادی در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند. 

با این حال، اگرچه این درب‌ها کارکردهای فوق العاده‌ای دارند، اما ساختار مکانیکی و قطعاتی که در ساخت آنها استفاده شده است می‌توانند مثل سایر درب‌های اتوماتیکی دچار آسیب و خرابی شوند. به همین دلیل تعمیر درب های اسپید رول آپ، چیزی نیست که بتوانید از آن فرارکنید. 
برخی از مشکلات مختصر را می‌توانید خودتان برطرف کنید، اما برای برخی از تعمیر درب های اسپید رول آپ نیاز به متخصص دارید. ما در اینجا بعد از معرفی این درب‌ها، مشکلات رایج و راه حل آنها را آورده‌ایم.

درب های اسپید 

ممکن است نام درب اسپید برای شما ناآشنا به نظر برسد، اما احتمالاً بارها آنها را در مراکز تجاری، مراکز توزیع، ساختمان‌های دولتی و حتی گاراژها دیده‌اید. درب های اسپید از ورق‌های فولادی افقی ساخته شده‌اند و روی یک مسیر افقی حرکت نمی‌کنند. در عوض، هنگامی که در باز می‌شود، ورق‌های فولادی به صورت رول در بالای قسمت داخلی پیچ می‌شوند و در حقیقت درب به سمت بالا لوله می‌شود. 

7 مشکل رایج درب های اسپید
گاهی ممکن است این درب‌ها ناگهان از کار بیفتند و و تعمیر درب های اسپید رول آپ اجتناب‌ناپذیر شود. این مشکل معمولا در موارد زیر ایجاد می‌شود و گاهی ممکن است خودتان بتوانید به آن رسیدگی کنید:

1. مشکل منبع تغذیه
قبل از صداکردن تکنسین برای تعمیر درب های اسپید رول آپ، منبع تغذیه را بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که برق در کل منطقه قطع شده باشد و یا کلید اتصال در حالت خاموش باشد. احتمالا چراغی برای نشان‌دادن جریان برق به دستگاه وجود دارد که اگر جریان برقرار باشد روشن می‌شود. چک کنید و ببینید که آیا چراغ روشن است یا نه. اگر برق منطقه وصل است و تنها به درب شما برق‌رسانی نمی‌شود پریز را هم بررسی کنید. برای این کار، وسیله برقی دیگری را به پریز وصل کنید. اگر کار نکرد احتمالا مشکل از پریز است و نه درب. اما اگر دستگاه کار کرد، باید برای تعمیر درب های اسپید رول آپ از متخصص کمک بخواهید. 

2. زنجیره رهاسازی اضطراری  (Emergency release chain)
زنجیر آزادسازی اضطراری را بکشید تا ببینید تا ببیند درب پاسخی می‌دهد یا نه.

3. کثیفی ریل و غلتک
ممکن است خاک یا کثیفی در مسیرها و ریل‌ها وجود داشته باشد که مانع از عملکرد صحیح درب شود. ریل بالایی را با الکل پاک کنید و روی آن را با سیلیکون اسپری کنید. سپس، هر گونه کثیفی شل را از ریل پایینی پاک کنید و سپس آن را با الکل تمیز کنید.
درب را روی یک چهارپایه قرار دهید تا به راحتی به غلتک‌های پایین دسترسی داشته باشیم. می‌توانید از یک پیچ‌گوشتی برای بیرون‌کشیدن آرام غلتک‌ها استفاده کنید. اگر غلطک‌ها آسیب دیده باشند ممکن است نیاز به تعمیر درب های اسپید رول آپ توسط تکنسین داشته باشید. اما اگر کثیف هستند، قسمت کثیف را تمیز کنید و با الکل روی آن را بکشید. بهتر است دوباره غلطک‌ها را با اسپری سیلیکونی آغشته کنید تا حسابی تمیز شوند.
غلتک های تمیز را در جای خود قرار دهید. برای این‌کار هر پیچ تنظیم را با سوراخ ورودی تراز کنید و با یک چکش و یک قطعه چوب به آنها ضربه بزنید تا به چرخ‌ها آسیب نرسانید. هنگامی که آنها به درستی قرار گرفتند، غلتک‌ها را تا جایی که می‌خواهند به عقب بکشید. مواظب باشید اگر در حین کار به غلطک‌ها آسیب بخورد احتمالا تعمیر درب های اسپید رول آپ اجتناب‌ناپذیر است.
. گرم شدن بیش از حد موتور
ممکن است زیاد از درب استفاده کرده باشید. اگر موتور به اندازه کافی برای کاری که از آن می‌کشید قوی نباشد ممکن است داغ کند و از کار بیفتند. در این شرایط آن را خاموش کنید و کمی زمان بدهید تا خنک شود. اگر درست نشد، ممکن است موتور آسیب دیده باشد و شما به تعمیر درب های اسپید رول آپ نیاز داشته باشید. 

5. حسگرهای مجاور درب
اگر درب شما فقط تا نیمه باز می‌شود، ممکن است به دلیل پوشیده‌شدن سنسورهای  در زیر گرد و خاک یا آسیب‌دیدن آنها باشد. سنسورها را بررسی کنید. اول آنها را تمیز کنید و ببینید مشکل برطرف شده یا نه. اگر نه، باید برای تعمیر درب های اسپید رول آپ اقدام‌کرده و احتمالا سنسورها را تعمیر یا تعویض کنید. 

6. ساختار درب
ساختار درب را از نظر وجود آسیب یا فرورفتگی بررسی کنید. ممکن است در نبود شما، به دلیل ضربه درب خراب یا غر شده باشد و به همین دلیل عملکرد درست خود را از دست داده باشد. در این شرایط، حتما به تعمیر درب های اسپید رول آپ نیاز خواهید داشت. 

7. تداخل کدها
یک مشکل بسیار رایج معمولا این است که درب همسایه از همان کد شما استفاده می‌کند. برای حل این مشکل به سراغ همسایه خود بروید و این موضوع را با او مطرح کرده و برای حل آن، کد را تغییر دهید. 
علاوه بر موارد فوق اگر درب بسیار کند حرکت می‌کند، ممکن است مشکل به فنر آن مربوط باشد. به همین ترتیب، اگر درب خیلی سریع حرکت می‌کند، ممکن است به دلیل قطع‌شدن کابل یا فنر باشد. در اسرع وقت با یک متخصص برای تعمیر درب های اسپید رول آپ تماس بگیرید زیرا این یک مشکل جدی است که می‌تواند خطرآفرین شود. 
سخن آخر
تعمیر درب های اسپید رول آپ همیشه کار ساده‌ای نیست. در برخی موارد ممکن است بتوانید خودتان مشکل را حل کنید، اما در بسیار اوقات نیاز به کمک تکنسین دارید. ما در این مقاله مشکلات رایج و علل آنها را بررسی کردیم تا به شما کمک کنیم متوجه شوید در چه شرایطی باید تکنسین را خبر کنید. 

مقالات
مقالات مرتبط
درب اتوماتیک شیشه ای

1397-05-07 02:54

اسلایدر/ریشه/مقالات

درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه ای دستی

1397-05-07 03:56

ریشه/مقالات

درب شیشه ای دستی

درب شیشه ای لولایی

1397-05-10 02:33

ریشه/مقالات

درب شیشه ای لولایی

درب ریلی حیاط

1397-05-10 03:01

ریشه/مقالات

درب ریلی حیاط

نظرات کاربران
نظر خود را ثبت کنید
محصولات
محصولات مرتبط