رمپ و چادر بارگیری چیست و چه کاربردی دارند

رمپ و چادر بارگیری چیست و چه کاربردی دارند

مقالات جدیدترین مقالات

رمپ و چادر بارگیری از یک پروفیل بزرگ فولادی ساخته شده است که در بین وسیله ی نقلیه و محل انتقال بارها قرار می گیرد

رمپ و چادر بارگیری تجهیزات بسیار کاربردی می باشند که برای تخلیه ی کالا و منتقل کردن محصولات یک کارخانه به درون وسایل نقلیه مورد استفاده ی بسیار قرار می گیرند.

رمپ و چادر بارگیری از یک پروفیل بزرگ فولادی ساخته شده است که در بین وسیله ی نقلیه و محل انتقال بارها قرار می گیرد و مسیر عبور محصولات از کف انبار به داخل وسایل حمل و نقل را راحت تر می کند. توجه داشته باشید که اینگونه تجهیزات به روش های کاملا مهندسی شده ساخته می شوند، به گونه ای که ارتفاع آن ها قابل تنظیم بوده و با توجه به فاصله ی کف انبار تا کف وسایل نقلیه می توان ارتفاع آن ها را کم یا زیاد کرد.

یکی از کاربردی ترین کاربردهای رمپ و چادر بارگیری این است که این تجهیزات سبب افزایش ایمنی بارگیری می شوند. افزایش ایمنی بارگیری توسط رمپ و چادر بارگیری از چندین جهت قابل بررسی می باشد که در ادامه به آن پرداخته می شود.



رمپ و چادر بارگیری

رمپ و چادر بارگیری که جزو هم سطح کننده ها می باشند، ایمنی کارگران، کامیون، لیفتراک و بارها را تامین می کنند. وجود این همسطح کننده ها باعث می شود تا کارگران زحمت بسیار کمتری را برای بار زدن بارها متحمل شوند و از طرفی لیفتراک به راحتی می تواند بر روی این وسیله به حرکت درآید، بدون آنکه آسیبی ببیند.

با استفاده از رمپ و چادر بارگیری بارها راحت تر منتقل می شوند و از طرفی باعث کاهش زمان و هزینه در بار کردن بار نیز می شود.

بارهای زیادی از کارخانجات به درون وسایل نقلیه منتقل می شوند، برخی از این محصولات نسبت به تغییرات دما، شرایط آب و هوایی حساس می باشند. مثلا محصولات دارویی که در سردخانه ها نگهداری می شوند، نسبت به تغییرات دما حساس می باشند. وجود رمپ و چادر بارگیری از این جهت نیز از بارها محافظت می کند و اجازه ی تاثیر تغییرات دمایی را بر محصولات را نمی دهد.

برخی از محصولات که امکان بار زدن آن ها در هوای بارانی وجود ندارد، با وجود رمپ و چادر بارگیری امکان پذیر شده و نیازی به تعویق انداختن زمان بارگیری نمی باشد.



افزایش ایمنی بارگیری توسط رمپ و چادر بارگیری

رمپ و چادر بارگیری بر اساس نحوه ی عملکرد، جنس و ابعاد بدنه، ظرفیت و غیره به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. رمپ و چادر بارگیری بر اساس نوع، جنس، برند، کشور سازنده، اتصالات و نحوه ی ساخت تعیین قیمت می شود. کارخانه داران و انبارداران با توجه به ظرفیت انبارهای خود، ظرفیت بارهایی که منتقل می کنند، ظرفیت لیفتراک های موجود در انبار و کارخانه، نوع محصولات و غیره از انواع مختلف رمپ و چادر بارگیری می توانند استفاده نمایند.

رمپ و چادر بارگیری در انواع هیدرولیکی، تمام اتوماتیک و دستی وجود دارد. ایمن ترین، پرفروش ترین و پرکاربردترین نوع این تجهیزات، انواع هیدرولیکی آن ها می باشد.

علاوه بر نحوه ی عملکرد، چادرهای بارگیری بر حسب ظاهری که دارند نیز تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال برخی از چادرهای بارگیری به چادرهای بارگیری باران گیری و برخی نیز به چادرهای بارگیری بالن دار معروف می باشند. چادرهای بارگیری باران گیر به طوری طراحی شده اند که در برابر نفوذ رطوبت و باران مقاوم می باشند.

رمپ و چادر بارگیری بر چه اساسی طبقه بندی می شود؟

این نوع رمپ و چادر بارگیری درون یک چاله نصب شده و از این جهت بسیار امنیت دارد. قسمت بالای این نوع تجهیزات با کف انبار و وسیله ی نقلیه هم تراز شده و مسیر عبور و مرور لیفتراک های هموار گردیده و حمل و نقل محصولات به راحتی انجام می شود.

این نوع رمپ و چادر بارگیری بیشتر در کارخانجات صنایع غذایی، لبنی، دارویی و سردخانه ها مشاهده می شود.

این نوع رمپ و چادر بارگیری از یک صفحه ی مسطح و یک لبه ی لولائی تشکیل شده است که توسط جک های هیدرولیک کنترل شده و سطحی هموار را به وجود می آورند. کنترل و نصب این نوع هم سطح کننده بسیار راحت می باشد.

این نوع همسطح کننده در مدل های مختلف با برندهای مختلف ارائه می شود که بیشتر آن ها مجهز به ضربه گیر بوده و به صورت درجا نصب می گردند.

ابعاد، ظرفیت، جنس سازه، فرکانس و فاز اپراتور با توجه به نوع مدل دستگاه می تواند متفاوت باشد.



نحوه ی عملکرد رمپ و چادر بارگیری هیدرولیکی

رمپ و چادر بارگیری دستی بار انداز شباهت های زیادی به نوع هیدرولیکی دارد. برای این نوع دستگاه هم باید گودالی حفر کرد و آن را درون گودالی نصب نمود. این نوع رمپ نیز با استفاده از نیروی فنر کار کرده و برای بارها، لیفتراک و وسیله ی حمل کننده شرایطی ایمن را فراهم می کند. مهم ترین عیب این نوع رمپ بالا بودن هزینه های نگهداری و تعمیر می باشد.

کاربر در هنگام کار با این دستگاه نسبت به انواع دیگر رمپ و چادر بارگیری چون نوع هیدرولیکی و تمام اتوماتیک انرژی بیشتری را صرف می کند. سرعت و بازدهی این نوع رمپ نسبت به انواع دیگر کمتر می باشد.

نوع دیگری از رمپ دستی در بازار موجود می باشد که با نام مینی داک لولر یا رمپ کوچک عرضه می گردد. این نوع رمپ در نوع هیدرولیکی نیز بوده اما بیشتر در حالت دستی عرضه می شود. در برخی از موارد که ارتفاع بین وسیله ی حمل کننده و سطح بارانداز کم می باشد، از این نوع رمپ استفاده می کنند. برای استفاده از این رمپ نیازی به حفر چاهک نمی باشد و در فضای کم نصب شده و سرعت عمل بالایی نیز دارد.

نحوه ی عملکرد رمپ و چادر بارگیری دستی بارانداز

رمپ و چادر بارگیری در انواع مدل ها در بازار موجود می باشد، همه ی آن ها از نظر کیفیت با یکدیگر برابر نبوده به همین سبب شناخت ویژگی های رمپ و چادر بارگیری مطلوب ضروری می باشد.

رمپ های باکیفیت از آلیاژهای بسیار مقاوم مانند آلیاژ آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته شده اند.

این رمپ و چادرها دارای پوشش ضد خش بوده و در برابر خوردگی اسیدی، خوردگی بازی، اکسایش مقاومت بالایی دارند.

قابل حمل بودن، نصب سریع و راحت، ضد آب بودن پوشش چادر، عایق حرارتی و برودتی بودن، عدم تبادل حرارتی، قابلیت تحمل بار تا تناژ ها و وزن های بالا، داشتن دکمه توقف اضطراری، مجهز بودن به فیوزی برای جلوگیری از سقوط آزاد، دارای ویژگی خود بازگرداننده، داشتن گارانتی نامه و خدمات پس از فروش از ویژگی های بارز رمپ و چادر بارگیری با استاندارد می باشد.

به طور کلی برای بالا رفتن امنیت حمل محصولات و بارهای کارخانجات صنعتی، افزایش سرعت بارگیری، کاهش مصرف انرژی وجود این تجهیزات الزامی می باشد.

ویژگی رمپ و چادر بارگیری با استاندارد و کیفیت بالا چیست؟
نظرات کاربران
نظر خود را ثبت کنید