در حال حاضر اکثر معماران و طراحان دکوراسیون داخلی مشتریان خود را تشویق می کنند که شیشه کرکره ای را جایگزین محصولات مشابه کنند. اما چیزی که ذهن بسیاری از خریداران را به خود مشغول می کند، قیمت شیشه کرکره ای است. به همین دلیل است که در این مقاله سعی کرده-ایم با بررسی قیمت این شیشه ها، کمی تصمیم گیری را برای این افراد راحت تر کنیم:

7 عامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه کرکره ای

قیمت از دیرباز نقش تعیین کننده ای در تصمیمات افراد در انتخاب و خرید یک کالا داشته است. در حال حاضر نیز هر کدام از ما بودجه مشخصی برای سفارش یا خرید یک کالا کنار گذاشته ایم و ترجیح می دهیم تا انتها مطابق با آن بودجه پیش برویم. به همین دلیل است که زمانی که قصد داریم برای خانه خود شیشه سفارش دهیم، لازم می دانیم از قیمت شیشه کرکره ای نیز اطلاعات کاملی کسب کنیم تا بهترین انتخاب را مطابق با نیازها و بودجه خود داشته باشیم. در ادامه عوامل مهمی که روی قیمت شیشه¬های کرکره ای تاثیر می گذارند را بررسی خواهیم کرد:

1- تاثیر نوع و متریال بر قیمت شیشه کرکره ای

در حال حاضر شیشه هایی که برای ساخت این محصول به کار برده می شود چه از نظر ظاهر و چه از نظر کیفیت، تنوع بالایی دارند. بنابراین هنگامی که تولیدکننده یا فروشنده ای قیمت شیشه کرکره ای خاصی را به شما اعلام می کند، باید در مورد کیفیت شیشه های به کار برده شده در آن ها سوال کنید.

همچنین نوع و شکل ظاهری شیشه¬های کرکره ای نیز تعیین کننده قیمت این محصولات است. در ادامه در مورد کیفیت شیشه و انواع این محصولات توضیح مختصری خواهیم داد:

• شیشه های فریم دار و بدون فریم: برخی از این شیشه¬ها بدون فریم هستند. قیمت این شیشه ها بالطبع ارزان تر است. اما قیمت شیشه کرکره ای فریم دار به دلیل مصرف متریال بیشتر و کیفیت بالاتر بیشتر است.

• کیفیت شیشه دوجداره: شیشه های دوجداره ای که برای ساخت برخی از این شیشه ها به کار برده می شوند، می تواند ساده یا سکوریت باشد. در صورت سکوریت در نظر گرفتن آن ها قیمت کل شیشه کره ای بیشتر می شود.

2- جنس و ضخامت تیغه شیشه کرکره ای

متریالی که برای ساخت تیغه های این شیشه ها استفاده می شود ضخامت متفاوتی دارند. هرچه ضخامت آن ها بیشتر باشد، کیفیت محصول بهتر و بالطبع قیمت شیشه کرکره ای نیز بیشتر می شود. علاوه بر این برای ساخت این تیغه ها متریال مختلفی استفاده می شود. در ادامه این متریال را از نظر کیفیت و قیمت با هم مقایسه می کنیم:

• پلی کربنات: پلی کربنات از خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک است که از جمله محکم ترین و سخت¬ترین مواد شفاف به حساب می آید. قیمت شیشه کرکره ای که با پلی کربنات ساخته می شوند با وجودی که ضدضربه و ضدخش هستند، باز هم ارزان تر است.

• آلومینیوم: آلومینیوم یکی از رایج ترین متریالی است که برای ساخت تیغه این شیشه ها به کار برده می شود. استحکام و دوام آن ها باعث بالا رفتن قیمتشان شده است.

• استیل: تیغه برخی از شیشه های کرکره ای نیز از استیل ضد زنگ ساخته شده اند. استیل نیز مانند آلومینیوم باعث بالا رفتن قیمت شیشه کرکره ای می شود.

3- میزان استحکام شیشه کرکره ای

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه کرکره ای، کیفیت و استحکام شیشه هاست. شیشه هایی که برای ساخت این محصول به کار برده می شوند، کیفیت، ضخامت و استحکام یکسانی ندارند. این شیشه ها را شرکت های مختلف ایرانی و خارجی می سازند و هر کدام علاوه بر کیفیت، از نظر قیمت نیز با هم متفاوتند. به طور مثال برخی از این شیشه ها با لایه ای از لمینت پوشیده می شوند تا بتوانند در برابر ضربه و فشار مقاومت بیشتری داشته باشند. به این نکته نیز دقت کنید که همیشه یک شیشه گران، با کیفیت ترین شیشه نیست و همیشه قیمت پایین یک شیشه، دلیل بر کیفیت پایین آن نمی شود.

4- تاثیر کیفیت یراق آلات بر قیمت شیشه کرکره ای

یراق آلات دسته ای از اتصالات هستند که برای ساخت وسایل مختلف به کار برده می شوند. اگرچه اندازه آن ها ممکن است کوچک باشد و اهمیتشان به اندازه مواد اولیه نباشد، اما کیفیتشان تاثیر مستقیم بر کیفیت کل محصول می گذارد. برای ساخت شیشه های کرکره ای نیز دسته ای از اتصالات و یراق آلات که به یراق آلات شیشه خور یا بست شیشه گیر معروف هستند استفاده می شود. این یراق آلات با کیفیت های متفاوتی ساخته می شوند. به طور قطع کیفیت بهتر، باعث بالا رفتن قیمت این یراق آلات و بالا رفتن قیمت شیشه کرکره ای می شود.

5- برقی یا دستی بودن شیشه کرکره ای

از جمله جذابیت های این شیشه های کرکره ای، برقی بودن آنها در برخی از مدل هاست. در این صورت باز و بسته شدن کرکره ها با استفاده از ریموت ها انجام می شود. اما باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که مدل¬های ریموت دار و برقی، گران تر از مدل دستی آن هاست. بنابراین اگر می خواهید قیمت شیشه کرکره ای برایتان کمتر حساب شود، باید نمونه های دستی را انتخاب کنید.

6- تاثیر ابعاد بر قیمت شیشه کرکره ای

اگر به شیشه های خانه یا محل کار خود دقت کرده باشید، متوجه می-شوید که هر کدام از آن ها ابعاد مختلفی دارند. برخی از عریض تر و برخی طویل تر هستند و برخی مانند شیشه های تراس از بالا تا پایین دیوار را فرا گرفته اند. به همین دلیل شیشه های کرکره ای که برای آن ها ساخته می شود نیز ابعاد گوناگونی دارند. اگر پنجره بزرگی دارید باید بدانید قیمت شیشه کرکره ای برای شما بیشتر از زمانی که این شیشه ها را برای یک پنجره کوچک سفارش می دهید تمام می شود. علاوه بر این تعداد تیغه ها و میزان فاصله بین آن ها نیز روی قیمت تاثیر دارد.

7- تاثیر جنس و ضخامت اسپیسر بر قیمت شیشه کرکره ای

اسپیسرها نقش بسیار مهمی در شیشه¬های دو یا چند جداره ایفا می-کنند. این قطعات که گاهی فلزی و گاهی پلاستیکی هستند بین شیشه¬ها قرار می گیرند تا آن ها را محکم در جای خود نگه دارند. این اسپیسرها باید علاوه بر استحکام و ضخامت مناسب، عایق بندی درستی داشته باشند تا بتوانند تکمیل کننده کیفیت شیشه های کرکره ای باشند. به همین دلیل نیز کیفیت آن ها، ضخامت و پلاستیکی یا فلزی بودنشان بر قیمت شیشه کرکره ای تاثیر می گذارد.

آیا فروشگاه بر قیمت شیشه کرکره ای تاثیر می گذارد؟

سوال مهم دیگر که در مورد قیمت شیشه کرکره ای مطرح می شود، تاثیر فروشگاه و تولیدکننده در ارزان یا گران بودن این شیشه هاست. همانطور که می دانید در حال حاضر شرکت ها و فروشگاه های بسیاری اقدام به عرضه و فروش این شیشه ها کرده اند که هر کدام از آن ها سیاست های متفاوتی در قیمت گذاری دارند. بنابراین باید بدانید فروشگاه را نیز می توان یکی از عاملین تاثیرگذار بر قیمت شیشه کرکره ای به حساب آورد. به طوری که اگر می خواهید بهترین شیشه را با مناسب ترین قیمت بخرید، باید در انتخاب فروشگاه بسیار دقت کنید.