این روزها کرکره برقی شیشه ای یا پلی‌کربنات طرفداران زیادی دارد، زیرا شیک و لوکس است و قابلیت‌هایی نظیر ضد سرقت بودن را می‌توان به آن اضافه کرد. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب اطلاعات کاربردی و مفیدی در مورد کرکره شیشه‌ای ضد سرقت در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید مکان مورد نظر را به بهترین شکل تجهیز کنید.

کرکره شیشه‌ای ضد سرقت چیست؟

ترکیبات کرکره شیشه‌ای ضد سرقت از کامپوزیت محکمی ساخته است است که جزو مقاوم‌ترین پلیمرهای ساخته شده با مقاومت مکانیکی بالاست. به همین دلیل پلی کربنات با نام فولاد پلاستیکی شناخته می‌شود و در برابر ضربه چکش هم به نمی‌شکند.

تولید کنندگان برای اینکه استحکام کرکره برقی ضد سرقت بیشتر شود، از لوله‌های آلومینیومی یا از جنس استیل در ساخت آن استفاده می‌کنند و به این ترتیب علاوه بر استحکام، امنیت کرکره را هم بالاتر می‌برند.

کاربرد کرکره شیشه‌ای ضد سرقت

کرکره برقی‌ ضد سرقت کاربرد گسترده‌ای دارد و در مکان‌های مختلفی که امنیت اهمیت زیادی دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. کرکره ضد سرقت در موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

• کرکره ضد سرقت در بانک

• کرکره ضد سرقت در صرافی

• کرکره ضد سرقت در طلافروشی

• کرکره ضد سرقت در عتیقه فروشی

• کرکره ضد سرقت در کارخانه

• کرکره ضد سرقت در ساختمان‌های تجاری بزرگ

با اینکه خیلی از افراد از این کرکره‌ها برای محل کار و مغازه‌های تجاری و به عنوان کرکره فروشگاهی استفاده می‌کنند، بهتر است بدانید از کرکره شیشه‌ای به دلیل شفاف بودن می‌توان در بالکن منازل هم استفاده کرد تا محافظ خوبی باشد و امنیت قابل قبولی را ایجاد کند. یکی دیگر از کاربردهای خاص کرکره شیشه‌ای ضد سرقت، استفاده از آن به عنوان پارتیشن متحرک در دکوراسیون‌های مدرن و شیک است.


کرکره ضد سرقت




انواع کرکره شیشه‌ای ضد سرقت کدام است؟

کرکره‌های شیشه‌های شامل انواع زیر است.

• کرکره غضروف‌دار

کرکره غضروف‌دار یا کرکره زواری یکی از انواع پرکاربرد کرکره شیشه‌ای است که در مغازه‌ها و پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تیغه‌های این کرکره‌ها به صورت چند تکه کنار هم قرار می‌گیرند و به وسیله‌ی غضروف‌های از جنس آلومینیوم یا استیل به هم اتصال پیدا می‌کنند. مدل‌های کرکره غضروف‌دار استیل از مدل‌های آلومینیومی استحکام بیشتری دارند.

• کرکره لوله‌ای

کرکره‌های لوله‌ای نسبت به کرکره‌های غضروف‌دار ضخامت بیشتری دارند که باعث می‌شود مقاومت آن‌ها بیشتر شود. به همین دلیل این کرکره‌ها به عنوان کرکره ایمن شناخته می‌شوند و برای درب‌های بزرگ یا مکان‌هایی که نیاز به امنیت بیشتری دارند از این درب‌ها استفاده می‌شود.

مزایای کرکره شیشه‌ای ضد سرقت چیست؟

با شنیدن اسم کرکره شیشه‌ای ضد سرقت اولین مزیتی که توجه ما را جلب می‌کند امنیت بالای آن است و با نصب این کرکره‌ها قصد داریم از اموال و دارایی خود محافظت کنیم. همچنین با استفاده از کرکره شیشه‌ای می‌توان جلوه‌ی زیبایی به نمای ساختمان داد. اما کرکره ضد سرقت مزایای زیاد دیگری هم دارد که شامل موارد زیر است.

مقاومت کرکره ضد سرقت در برابر آسیب‌های محیطی

یکی دیگر از مزایای استفاده از کرکره ضد سرقت این است که می‌توانید به مقاومت آن در برابر ضربه‌های محکم اطمینان داشته باشید.

شستشوی آسان کرکره ضد سرقت

یکی دیگر از مزایای کرکره شیشه ای ضد سرقت این است که آنتی‌استاتیک است و گرد و غبار به آن نمی‌چسبد. به همین دلیل لازم نیست در فاصله‌های زمانی کوتاه کرکره‌ها شستشو و تمیز شوند. در صورت تمیز کردن هم یک شستشوی ساده با آب تنها یا شوینده معمولی می‌تواند کرکره ضد سرقت را تمیز کند.

تفاوت کرکره ضد سرقت برقی با کرکره معمولی چیست؟

برای انتخاب بهترین کرکره ضد سرقت بهتر است با تفاوت‌های کرکره ضد سرقت برقی و معمولی آشنا شویم. در کرکره برقی در چپ و راست تیغه‌ی انتهایی کرکره برقی یک جا قفلی قرار دارد. مزیت این جاقفلی این است که با قرار دادن یک قفل روی آن فقط یک نفر می‌تواند از آن استفاده کنند. برای نصب قفل لازم است کرکره با ریموت پایین آورده شود و بعد قفل در جای خود قرار بگیرد.

با نصب قفل، جریان برق در مدار قطع می‌شود و دیگر ریموت کار نمی‌کند که بخواهد کرکره برقی ضد سرقت را بالا ببرد. درصورت استفاده مجدد از کرکره برقی لازم است ابتدا قفل آن باز شود تا جریان برق در کرکره برقرار شود. به این ترتیب با نصب این کرکره‌ها می‌توان امنیت مکان را تا چندین برابر افزایش داد.

شیوه‌ی نصب کرکره ضد سرقت چگونه است؟

نصب کرکره شیشه‌ای نیاز به دقت و حساسیت زیادی دارد. زیرا کوچکترین سهل‌انگاری موجب آسیب به کرکره و تحمیل هزینه اضافی می‌شود. به همین دلیل بهتر است نصب کرکره توسط افراد با تجربه و با استفاده از ابزارهای مخصوص انجام شود.

همچنین در صورت نصب صحیح کرکره می‌توان انتظار داشت کرکره روان باشد و به خوبی حرکت کند و از طرف دیگر طول عمر و ماندگاری بالایی داشته باشد. کرکره شیشه‌ای ضد سرقت که به درستی نصب شده باشد علاوه بر روان بودن سر و صدا هم به همراه ندارد.

قیمت کرکره شیشه‌ای ضد سرقت چقدر است؟

برای نصب ابزارها و تجهیزات مورد نیاز ساختمان لازم است برآوردی دقیق از هزینه‌ها در اختیار مشتری باشد تا بتواند بهترین تصمیم را بگیرد. عواملی که بر قیمت کرکره شیشه ای ضد سرقت تاثیر می‌گذارد شامل موارد زیر است.

میزان ضخامت لایه‌های کرکره شیشه‌ای ضد سرقت

تیغه‌های کرکره شیشه‌ای ضخامت‌های متفاوتی دارند که در نتیجه‌ی آن استحکام تیغه‌ها با هم متفاوت خواهد بود و بر قیمت ان تاثیر گذار است. ضخامت تیغه‌ها بین 2 تا 6 میلی‌متر است و قاعدتاً تیغه‌های ضخیم‌تر قیمت بالاتری دارند.

متراژ کرکره شیشه‌ای

با بزرگ شدن عرض و ارتفاع کرکره شیشه‌ای قیمت آن هم بالاتر می‌رود. چون متریال مورد استفاده برای ساخت کرکره بیشتر می‌شود.

جنس کرکره شیشه‌ای

کرکره شیشه‌ای از متریال‌های مختلف نظیر پلی کربنات با استیل یا آلومینیوم ساخته می‌شود. تیغه‌های از جنس پلی کربنات و استیل مقاومت بالایی دارند که باعث می‌شود قیمت آن هم بالاتر باشد.

رنگ کرکره شیشه‌ای

کرکره‌های شیشه‌ای و شفاف در رنگ‌بندی متنوعی قابل طراحی و ساخت است. اما قیمت رنگ‌های مختلف با هم تفاوت دارد.

 کرکره شیشه ای ضد سرقت وگارانتی و خدمات پس از فروش

تولید کنندگانی که از کیفیت محصولات خود اطمینان داشته باشند، می‌توانند به مشتری هم با گارانتی و خدمات پس از فروش اطمینان بدهند. کرکره شیشه‌ای ضد سرقت که گارانتی طولانی‌تر و خدمات پس از فروش داشته باشد قیمت بالاتری دارد. همانطور که می‌بینید عوامل زیادی بر قیمت کرکره ضد سرقت تاثیر می‌گذارد و آنچه به عنوان مهم‌ترین عامل مطرح است کیفیت نهایی کرکره شیشه‌ای ضد سرقت است.

فقط باید به این نکته توجه کنید اگر برای یک مکان حساس قصد انتخاب کرکره شیشه‌ای دارید و امنیت آن محل برایتان اهمیت زیادی دارد، حتماً به کیفیت محصولی که می‌خرید توجه کنید و سعی نکنید دنبال محصول ارزان قیمت باشید. زیرا درصورتی‌که به مسئله ایمن بودن توجه نکنید، باید هزینه‌های بیشتری بپردازید.

قیمت کرکره برقی ضد سرقت

تاثیر جنس تیغه بر قیمت کرکره برقی ضد سرقت

قیمت تیغه‌های گالوانیزه، آلومینیوم و فولاد با هم تفاوت دارد. با اینکه قیمت کرکره برقی ضد سرقت با تیغه‌ی آلومنیومی مناسب است، اما تیغه‌های گالوانیزه ارزان‌تر هستند. مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید و قیمت کرکره برقی ضد سرقت باید به آن توجه داشته باشید این است که کیفیت تیغه‌ها را فدای قیمت کرکره اتوماتیک نکنید.درب اتوماتیک کرکره ای قیمت های متفاوتی دارد.  

همچنین لازم است بدانید قیمت کرکره برقی ضد سرقت که با تیغه‌های شفاف تولید می‌شود گران‌تر از انواع دیگر است؛ درعوض در مقابل گرد و غبار و خط و خش مقاوم است. 

تیغه‌های پلی‌کربنات هم به دلیل شفاف بودن قیمت بالایی دارند قیمت کرکره برقی ضد سرقت که برای بانک‌ها یا پاساژهای مدرن از جنس پلی‌کربنات تهیه می‌شود زیاد است. 

تاثیر نوع موتور بر قیمت کرکره برقی ضد سرقت 

قیمت کرکره برقی ضد سرقت به نوع موتور آن هم بستگی دارد. موتورهای توبلار کوچک هستند و قیمت مناسبی دارند، اما برای مکان‌های پرتردد یا کرکره‌های بزرگ مناسب نیستند. قیمت کرکره برقی ضد سرقت با موتور ساید بالاست ولی برای درب پاساژهای بزرگ و پارکینگ‌های بزرگ قابل استفاده است. 

پس بهتر است دنبال خرید و نصب کرکره برقی با قیمت کم نباشید، زیرا کارایی و عملکرد کرکره را از دست می‌دهید. 

تاثیر کیفیت ابزارها بر قیمت کرکره برقی ضد سرقت

تجهیزات با کیفیت و مرغوب که در تولید کرکره به کار رفته است بر قیمت کرکره برقی ضد سرقت تاثیر می‌گذارد. با اینکه محصولات بی‌کیفیت قیمت پایین‌تری دارند، اما دوام و ماندگاری هم ندارند و نیاز به سرویس کردن دائمی دارند. 

به طور مثال می‌توان بر روی کرکره اتوماتیک برق اضطراری نصب کرد اما این آپشن قیمت کرکره برقی ضد سرقت را تا 50 درصد بالا می‌برد. 
یکی دیگر از قابلیت‌های اضافی که بر قیمت کرکره برقی ضد سرقت تاثیرگذار است، استفاده از چشمی است. با استفاده از چشمی می‌توان از خودروها و افرادی محافظت کردد تا وقتی کرکره پایین می‌آید زیر آن نمانند. 

جمع‌بندی

کرکره شیشه‌ای ضد سرقت با تیغه‌های شفافی که دارد باعث می‌شود فضای داخلی محل مشخص باشد و ساختمان نمای زیبایی داشته باشد. همچنین در برابر اتش‌سوزی، ضربه و ایجاد خش هم مقاومت بالایی دارد. در این مطلب سعی کردیم تمام ویژگی‌های کرکره شیشه‌ای ضد سرقت را توضیح دهیم تا با آگاهی کامل برای خرید اقدام کنید.