موارد کاربرد درب کرکره ای برقی

در این مقاله قبل از آن که بخواهیم در رابطه با راهنمای خرید درب کرکره ای برقی صحبت کنیم، لازم است ابتدا توضیحات مختصری در رابطه با این درب های اتوماتیک و موارد کاربرد آن ها ارائه کنیم. به جرات می توان گفت در حال حاضر درب های کرکره ای برقی به عنوان پرکاربردترین و رایج ترین انواع درب های اتوماتیک در جهان به شمار می آیند. دلیل این موضوع نیز عملکرد عالی و طول عمر بالای این درب های اتوماتیک نسبت به دیگر انواع درب ها می باشند. از جمله مهم ترین موارد کاربرد درب کرکره ای برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ورودی پارکینگ

ورودی فروشگاه

ورودی مجتمع تجاری

ورودی انبار

ورودی کارگاه

ورودی مراکز صنعتی

و...

انواع درب های کرکره ای برقی می توانند امنیت مورد نیاز ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی را تامین کرده و بهترین نوع درب برای جلوگیری از نفوذ سارقان به داخل ساختمان ها می باشند.

در گذشته همواره شاهد موارد بسیار گسترده سرقت از منازل مسکونی و مراکز تجاری به دلیل استفاده از درب های شیشه ای معمولی بوده ایم که به راحتی توسط سارقان قابل نفوذ هستند. اما در حال حاضر با وجود درب های اتوماتیک کرکره ای می توان از نفوذ سارقان جلوگیری کرده و امنیت ساختمان ها را تامین نمود.



راهنمای خرید درب کرکره ای برقی

در راهنمای خرید درب کرکره ای برقی قصد داریم ابتدا فاکتور ها و مشخصه هایی که باید در هنگام انتخاب و خرید درب کرکره ای به آن ها توجه کرد را نام برده و سپس هر کدام را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهیم. از جمله مهم ترین فاکتور ها و معیار ها که در زمان خرید درب کرکره ای برقی باید به آن ها توجه داشت عبارتند از:

تیغه درب کرکره ای

موتور درب کرکره ای

در رابطه با هر کدام از این فاکتور ها و مشخصه ها قصد داریم توضیحاتی ارائه کرده و به صورت تخصصی آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.



تیغه درب کرکره ای

به طور کلی تیغه های درب کرکره ای از لحاظ جنس، ضخامت، داشتن پل، تک جداره و یا دوجداره بودن با یکدیگر تفاوت دارند و در راهنمای خرید درب کرکره ای برقی قصد داریم تمامی این مشخصه ها و تفاوت های آن ها را بررسی نماییم. تیغه های درب کرکره ای دارای انواع مختلفی هستند که از جمله پرکاربردترین و مهم ترین آن ها عبارتند از:

تیغه های فوم دار

تیغه های غضروف دار

تیغه های پلی کربنات

تیغه های گالوانیزه

تیغه های پانچ شده




تیغه های فوم دار

همانطور که گفته شد در راهنمای خرید درب کرکره ای برقی همواره به جنس تیغه های کرکره توجه بسیار زیادی شده و در این بخش قصد داریم در رابطه با تیغه های فوم دار صحبت کنیم. تیغه های فوم دار را می توان گفت معمول ترین و رایج ترین نوع تیغه های درب کرکره ای به شمار می آیند. ماده ای تحت عنوان خمیر پلی اورتان را ابتدا به صورت فوم تولید کرده و سپس تیغه ها را با این فوم پر می کنند. مهم ترین مزیت تیغه های فوم دار نیز این است که باعث کاهش صدا در هنگام باز و بسته شدن درب کرکره شده و همچنین موجب افزایش استحکام و مقاومت تیغه ها در برابر ضربه نیز خواهند شد.

تیغه های غضروف دار

تیغه های غضروف دار شباهت بسیار زیادی به تیغه های آلومینیومی اکسترود داشته و تنها تفاوت آن ها این است که بین هر دو تیغه یک قطعه تحت عنوان غضروف آلومینیومی قرار می گیرد. این قطعه واصل دارای سطح مقطع S بوده و مزایای زیادی نظیر کاهش صدا در هنگام باز و بسته شدن، زیبایی ظاهری و حرکت نرم کرکره در هنگام باز و بسته شدن می باشد.

تیغه های پلی کربنات

پلی کربنات نوعی مواد پلیمری بوده که در طراحی و تولید انواع درب های اتوماتیک شفاف کاربرد دارد. تیغه های پلی کربنات دارای ویژگی ها و مزایای بسیار زیادی هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برخورداری از استحکام کششی عالی

برخورداری از مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه

مقاوم در برابر حریق

بسیار شفاف

و...


تیغه های گالوانیزه

تیغه های گالوانیزه نوع دیگری از تیغه های درب های کرکره ای هستند که از ویژگی های منحصربه فردی نظیر استحکام و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف، استحکام خمشی و برشی بسیار بالا و عدم آسیب پذیری در برابر ضربه می باشد. لازم به ذکر است که تیغه های گالوانیزه به طور کلی از استحکام بسیار بیشتری نسبت به تیغه های آلومینیومی برخوردار بوده و عایق صدا و حرارت نیز می باشند.

تیغه های پانچ شده

تیغه های پانچ شده نیز نوع دیگری از تیغه های درب اتوماتیک به شمار می آیند که در واحد های تولیدی از طریق پانچ کردن تیغه های آلومینیومی تک جداره ساخته می شوند. این تیغه ها نسبت به دیگر انواع تیغه ها از مقاومت کمتری برخوردار بوده و عایق خوبی نیز در برابر گرد و غبار نمی باشند.

راهنمای خرید درب کرکره ای برقی علاوه بر جنس تیغه به فاکتور های دیگری نظیر پل وسط تیغه ها، ضخامت گوشت تیغه ها و همچنین تک جداره و یا دو جداره بودن تیغه ها نیز توجه دارد.

تیغه های درب کرکره ای همواره در انواع بدون پل، تک پل و دو پل طراحی و ساخته می شوند و وجود پل باعث می شود تا صدای تیغه ها در هنگام باز و بسته شدن کرکره تا حدود زیادی کاهش یابد و همچنین مقاومت تیغه ها در برابر ضربه افزایش یابد. ضخامت گوشت تیغه ها نیز هرچقدر بیشتر باشد بهتر است و در صورتی که ضخامت گوشت تیغه ها کم باشد، اتصال آن ها به خوبی انجام نشده و تنها با یک ضربه ضعیف از یکدیگر کاملا جدا خواهند شد. عامل دیگری نیز که همواره در راهنمای خرید درب کرکره ای برقی مورد بررسی قرار می گیرد، تک جداره و یا دو جداره بودن تیغه ها است و کارشناسان معتقدند تیغه های دو جداره همواره از طول عمر بسیار بیشتری نسبت به تیغه های تک جداره برخوردار هستند.




موتور درب کرکره ای

موتور درب کرکره ای یک عامل بسیار مهم و تاثیر گذار محسوب می شود که در راهنمای خرید درب کرکره ای برقی به صورت تخصصی به آن پرداخته می شود. به طور کلی سه نوع موتور برای درب های کرکره ای وجود دارند شامل موتور های ساید، توبولار و سانترال می باشند.

موتور های ساید دارای ویژگی ها و خصوصیات زیر هستند:

برخورداری از سیستم خلاص کن دستی یا زنجیری

مجهز به تکنولوژی باتری اضطراری در برخی مدل ها

برخورداری از حداکثر تحمل وزن 1500 کیلوگرم

ویژگی ها و خصوصیات موتور های توبولار نیز به شرح زیر هستند:

برخورداری از سیستم خلاص کن دستی

برخورداری از قابلیت نصب داخل رول

برخورداری از ظاهری زیبا و مدرن

مجهز به تکنولوژی باتری اضطراری در برخی مدل ها

برخورداری از قیمت مناسب تر نسبت به انواع موتور ساید

برخورداری از حداکثر تحمل وزن 300 کیلوگرم

ویژگی های انواع موتور سانترال نیز به شرح زیر می باشند:

برخورداری از سیستم خلاص کن

برخورداری از عملکرد روان و بسیار سریع در زمان نبود برق

برخورداری از قابلیت نصب بر روی انواع کرکره های قدیمی

و...

نکات مهم در راهنمای خرید درب کرکره ای برقی

لازم است این نکته را ذکر نماییم که علاوه بر موارد ذکر شده فاکتور ها و نکات مهم دیگری نیز در راهنمای خرید درب کرکره ای برقی حائز اهمیت می باشند که مهم ترین آن ها لوازم جانبی درب های کرکره ای هستند. ریل ها، یاتاقان، اندکپ، جاقفلی، صفحه پلیت و... از جمله مهم ترین لوازم جانبی درب های کرکره ای برقی به شمار می آیند که همواره باید در انتخاب و خرید آن ها بسیار توجه داشت.

کارشناسان و متخصصان شرکت خدمات حفاظتی اشل بهترین مجموعه برای راهنمای خرید درب کرکره ای برقی هستند و می توانند اطلاعات و مشاوره های لازم در این زمینه را به متقاضیان و خریداران ارائه نمایند. کارشناسان این مجموعه در خدمات راهنمای خرید درب کرکره ای برقی سعی می کنند متناسب با نیاز و بودجه متقاضیان بهترین و باکیفیت ترین نوع درب های کرکره ای برقی را پیشنهاد دهند. برند یا کمپانی سازنده و تولید کننده درب کرکره ای برقی یکی از عوامل مهم در انتخاب و خرید درب های کرکره ای هستند و کارشناسان شرکت اشل در راهنمای خرید درب کرکره ای برقی سعی می کنند ویژگی ها و خصوصیات محصولات برند های مختلف را در قالب مقایسه و اطلاعات مفید در اختیار متقاضیان و خریداران قرار دهند.