آشنایی با نحوه نصب آیفون تصویری و مشاوره

سال‌ها پیش به صدا درآمدن زنگ درب، ساکنین منازل مسکونی را مجبور می‌کرد تا درب منزل بروند. اما پیشرفت تکنولوژی ابتدا درب بازکن‌های صوتی و سپس درب‌ بازکن‌های تصویری را وارد بازار کرد. به این ترتیب با نصب آیفون تصویری و انواع دوربین مداربسته مانند دوربین مداربسته بولت شرایط زندگی راحت‌تر شد. اگر برای نصب آیفون تصویری و مشاوره نیاز به اطلاعات دقیق دارید بهتر است این مطلب را تا آخر بخوانید.

نصب آیفون تصویری در چه مکان‌هایی امکان پذیر است؟

نصب آیفون تصویری در ساختمان‌های مختلف انجام می‌شود و هیچ محدودیتی برای نصب آن وجود ندارد. در واقع در هر مکانی که لازم است افرادی به جز شما وارد ساختمان شوند برای شناسایی هویت آن‌ها می‌توانید از نصب آیفون تصویری کمک بگیرید. موارد زیر کاربردهای متداول برای نصب آیفون تصویری است.

• نصب آیفون تصویری و مشاوره برای ساختمان‌های مسکونی

• نصب آیفون تصویری و مشاوره برای ساختمان‌های تجاری

• نصب آیفون تصویری و مشاوره برای ساختمان‌های اداری

• نصب آیفون تصویری و مشاوره برای مطب، کلینیک خدمات درمانی

• نصب آیفون تصویری و مشاوره برای باشگاه‌های ورزشی

• نصب آیفون تصویری و مشاوره برای سالن‌های زیبایی و آرایشگاه

نصب آیفون تصویری و مشاوره 

همه‌ی ما تمایل داریم قبل از خرید هر محصولی با مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد آن آشنا شویم تا بتوانیم با دید باز در مورد خرید آن تصمیم بگیریم. موارد زیر مهم‌ترین فوایدی هستند با نصب آیفون تصویری و مشاوره می‌توانید از آن بهره ببرید.

• افزایش امنیت

نصب آیفون تصویری این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند همزمان صدا و تصویر کسی که پشت درب ایستاده را بینند و درصورت تمایل درب را به روی او باز کنند. این ویژگی در نصب آیفون تصویری باعث بالا رفتن امنیت می‌شود و از ورود افراد ناشناس به ساختمان جلوگیری می‌کند. پس ساکنین منزل مسکونی یا واحد تجاری می‌توانند آرامش خاطر داشته باشند.

• قابلیت ذخیره عکس و فیلم

یکی دیگر از مزایای نصب آیفون تصویری این است که می‌توانید عکس و فیلم افرادی که به درب منزل یا محل کار شما مراجعه کرده‌اند را در اختیار داشته باشید. استفاده از آیفون تصویری، درصورت لزوم برای مسائل امنیتی و شناسایی افراد مفید است و پیگیری بسیاری از امور را برای شما آسان‌تر می‌کند.

• امکان برقراری ارتباط با افراد بیرون از ساختمان

با استفاده از آیفون تصویری علاوه بر اینکه می‌توانید فرد بیرون از ساختمان را ببینید، بلکه می‌توانید با او مکالمه کنید. پس اگر فرد ناشناس بود یا اینکه پیغامی برای شما داشت، بدون حضور فیزیکی جلوی درب، می‌توانید با او صحبت کنید و هر سوالی دارید بپرسید.

• نصب آسان آیفون تصویری

نصب آیفون تصویری از اقدامات آسان و سریعی است که تغییر زیادی در ساختمان فعلی منزل ایجاد نمی‌کند. در واقع لازم نیست نگران هزینه‌ها یا دردسرهای بازسازی منزل برای نصب آیفون باشید و می‌توانید به راحتی آن را نصب کنید.

از انواع آیفون می توان به آیفون تصویری کوکوم اشاره کرد.


نصب آیفون تصویری




برای نصب آیفون تصویری چه شرایطی را باید در نظر بگیریم؟

یکی از سوالات رایج کاربران یا کسانی که قصد نصب آیفون دارند این است که محل نصب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

• محافظت از تغییرات جوی

یکی از موارد با اهمیتی که در نصب آیفون تصویری باید به آن توجه شود این است آیفون در معرض تغییرات جوی نباشد تا آسیبی به آن وارد نشود. یعنی مکان مناسبی را برای نصب انتخاب کنید که آیفون در معرض تابش نور مستقیم خورشید نباشد. از طرف دیگر باران مستقیم یا برف و تگرگ حتی وزش باد موجب آسیب به ساختار و عملکرد آن نشود.

به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام نماکاری قوطی آن را داخل سنگ‌ها جا بگذارید و اطراف آن را با کتیبه کردن یا با استفاده از چسب آکواریوم عایق‌بندی کنید تا مانعی برای نفوذ آب باران و برف ایجاد کنید.

• دایره دید گسترده

برای نصب آیفون تصویری و مشاوره در مورد آن حتما به گستردگی دید تاکید می‌شود. یعنی مکانی برای نصب آیفون تصویری انتخاب می‌شود که بتوانید شعاعی از درب را مشاهده کنید؛ لازم است تا حد امکان درب پارکینگ هم مشاهده شود.

• ارتفاع محل نصب آیفون تصویری

برای نصب آیفون تصویری علاوه بر گستردگی دید و امکان رویت فضای جلوی درب لازم است ارتفاع از کف هم تنظیم شود تا بهترین شرایط برای مشاهده فضای بیرون فراهم شود. به این ترتیب برای نصب آیفون تصویری و مشاوره توصیه می‌شود لنز دوربین آیفون از کف در حدود 140 تا 150 سانتی‌متر فاصله داشته باشد. دقت کنید این فاصله، فاصله‌ی لنز است و ارتباطی به قوطی آیفون ندارد.

برای آشنایی با درب اتوماتیک به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

هزینه نصب آیفون تصویری و مشاوره چقدر است؟

هزینه‌ی نصب یکی از موارد با اهمیت در تصمیم‌گیری برای خرید و نصب آیفون تصویری است. عوامل متعددی بر هزینه نصب آیفون تصویری تاثیر می‌گذارد.

قبل از خرید آیفون تصویری می‌توانید قیمت برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید. فقط دقت داشته باشید پرداخت مبلغ کمتر و هزینه‌ی پایین‌تر را فدای کیفیت و مرغوبیت محصول نکنید. پس همیشه سعی کنید محصولی را بخرید که با کیفیت باشد و طول عمر طولانی‌تری داشته باشد.

به این ترتیب مدتی کوتاه بعد از استفاده از آیفون تصویری مجبور نمی‌شوید آن را تعمیر یا تعویض کنید. چون به وِزگی دوام و ماندگاری محصول اهمیت داده‌اید.

هزینه نصب آیفون تصویری و مشاوره فقط شامل هزینه خرید آیفون نیست. بلکه باید مبلغی را هم برای نصب آیفون تصویری کنار بگذارید. هزینه‌ای که نصاب دریافت می‌کنید به گستردگی کار و میزان مهارت و تجربه بستگی دارد.

به طور مثال اگر قرار باشد آیفون تصویری برای چند طبقه نصب شود، یا اینکه طبقات مختلف با یکدیگر ارتباط داخلی داشته باشند فرایند انجام کار طولانی‌تر می‌شود و هزینه‌ی نصاب بیشتر می‌شود. همچنین با گستردگی کار به ابزارها و وسایل بیشتری برای سیم‌کشی و لوله‌کشی نیاز است که قطعا هزینه‌ی نصب آیفون تصویری را بیشتر می‌کند.

جمع‌بندی

آیفون تصویری یکی از ابزارهای پیشرفته‌ای است که در ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان مشاهده تصویر و شنیدن صدای فردی که بیرون از ساختمان است را فراهم می‌کند. در این مطلب نکات با اهمیتی که برای نصب آیفون تصویری و مشاوره لازم است بدانید را بیان کردیم و ویژگی‌های محل نصب را بیان کردیم. امیدواریم با استفاده از این راهنمای کامل بتوانید آیفون تصویری را نصب کنید و مزایای نصب آن بهره‌مند شوید.

مطالعه بیشتر: درب اتوماتیک بیمارستان